גבאי ללפיד: ירדתם קצת בסקרים אז מתהפכים? בוגדים בבוחרים?

יו"ר העבודה תוקף את לפיד: "היום נחזה בכנסת כיצד נראית הרמת הידיים של מפלגת יש עתיד, אחרי שנבהלה מהסקרים והפסיקה להאמין שהמחנה שלנו יכול לנצח" • "חובתנו לומר לציבור את האמת - אף חרדי שלא התגייס אתמול, גם לא יתגייס מחר בגלל החוק הזה"
אריה ריבקינד
י"ט תמוז התשע"ח / 02.07.2018 15:08

יו”ר המחנה הציוני, אבי גבאי, תקף בצהריים (שני), בישיבת הסיעה את ההחלטה של יאיר לפיד להצביע בעד חוק הגיוס.

“היום נחזה בכנסת ישראל כיצד נראית הרמת הידיים של מפלגת יש עתיד, אחרי שנבהלה מהסקרים והפסיקה להאמין. להאמין שהמחנה שלנו יכול לנצח. הפסיקה להאמין – ובוחרת להצטרף לצד השני, לוותר על הערכים ולוותר על העמדות שלנו”, פתח גבאי.

לדבריו, יש עתיד היא “מפלגה שאומרת שאם אי אפשר לנצח אותם אז נצטרף אליהם. מפלגה שלוקחת את הקולות של המחנה שלנו, מחנה ששואף לחילופי דרך ושלטון, ומחלקת אותם לנתניהו וליברמן. לאלה שהמחנה שלנו רוצה להחליף”.

“מה קרה? ירדתם קצת בסקרים אז מתהפכים? בוגדים בבוחרים ובמחנה כולו?”, תהה גבאי, “בדיוק הפוך! זה הזמן להוכיח נחישות, עמידות ומנהיגות. זה לא הזמן לברוח. תפקידנו באופוזיציה הוא להציע חזון לציבור. תפסיקו להתקרנף ותפסיקו לברוח מהמערכה.

“חובתנו באופוזיציה להתנגד לחוק שכל כולו ישראבלוף. חובתנו לומר לציבור את האמת – אף חרדי שלא התגייס אתמול, גם לא יתגייס מחר בגלל החוק הזה”.

גבאי הוסיף: “ההתחייבות שלנו היא ברורה. אנחנו בעד שכל אזרח בישראל יישא בנטל. בין אם בשירות צבאי ובין אם בשירות לאומי או אזרחי. אבל עד שזה יתגשם – חובתנו לדאוג שמי שכן מתגייס, מי שכן משרת, ומי שכן תורם – יתוגמל בשכר ראוי ולא בדמי קיום מעליבים שמביאים לכך שהמשפחות העובדות צריכות לקיים מהמעט שנותר להן גם את בנותיהם ובניהם שמשרתות ומשרתים בצבא.

“חברינו ביש עתיד, אני קורא לכם לחשב מסלול מחדש. תצטרפו אלינו ותצביעו נגד הקומבינה הזו. תהיו בצד של החיילים. לא בצד שנגדם”.

יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה, יואל חסון, אמר בפתח ישיבת הסיעה, “אני רוצה לאחל מזל טוב ליש עתיד על כניסתה לממשלת נתניהו, אין ספק שהם עושים צעד היסטורי – סיעה באופוזיציה שמצביעה על אמון בממשלה”.

“לצערנו יש עתיד הופכים להיות היסטוריה, כי מפלגת אופוזיציה היא כבר לא. המחנה הציוני ושאר סיעות האופוזיציה ננסה להמשיך הלאה ללא יאיר וחבריו, אין ספק שזה יהיה קשה, אבל אנחנו מבטיחים לא לאכזב את קהל הבוחרים שלנו עד שנחליף את הממשלה הזאת אחת ולתמיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות