שניים אוחזים בקרדיט: מנעתי את כניסתה של יהודיה הלוחמת בישראל

שר הפנים סרב לאשר את כניסת אריאל אליז גולד, אזרחית אמריקאית, יהודיה פעילת חרמות מוכרת נגד ישראל, המשתייכת לארגון Code Pink • ארדן: "המדיניות שקבעתי ברורה: מי שפועל להחרמת ישראל - לא ייכנס" • דרעי: "משתמש שוב בסמכותי כדי למנוע כניסה"
אריה ריבקינד
י"ט תמוז התשע"ח / 02.07.2018 00:53

אריאל אליז גולד, יהודייה אמריקנית בשנות ה-40 לחייה, פעילת BDS המשתייכת לארגון Code Pink, לא הורשתה היום (ראשון) להיכנס לישראל.

גולד הגיעה לפני מספר חודשים לישראל כתיירת, ובמהלך שהותה התברר כי מדובר בפעילה ידועה המובילה חרמות נגד ישראל.

עם יציאתה מישראל, צוידה במכתב המבהיר לה כי כניסתה הבאה תיעשה אך ורק בכפוף להסדרת הגעה מראש.

לאחרונה פנתה גולד בתואנה כי היא מגיעה לישראל לצורך לימודי יהדות באוניברסיטה העברית. עם נחיתתה הערב בנתב״ג הוכנסה לתשאול, ולאחר שנתבררו כלל הנתונים אודותיה,  הועברה המלצת השר ארדן למנוע את כניסתה לישראל, ובעקבותיה החליט  שר הפנים אריה דרעי לבטל את אשרת הלימודים בה צוידה ולא לאפשר את כניסתה בהתאם לסמכותו בחוק.

גלעד ארדן צייץ בטוויטר: “הערב מנענו מפעילת החרם הקיצונית אריאל גולד להיכנס לארץ. המדיניות שקבעתי ברורה: מי שפועל להחרמת ישראל ומגיע לכאן כדי להזיק – לא ייכנס לארץ. הכללים השתנו, ומדינת ישראל לא תבליג אל מול מי שמנסה לפגוע בה”.

דרעי: “אני משתמש שוב בסמכותי כדי למנוע כניסה לארץ של אשה שהגיעה כדי לפעול נגד ישראל ולקרוא להחרמתה. העובדה שמדובר ביהודיה שניסתה לנצל לרעה עובדה זאת, פוגעת שבעתיים במדינה. אותם פעילי חרם צריכים להבין כי חוקי המשחק השתנו ולא נאפשר עוד להיכנס לתחומי הארץ כדי לפגוע במדינה ובתושביה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות