הספר שהכסף “ברח לו מהראש”, בעלת דוכן אוכל ש”מילאה פיה מים”

חוקרי מס הכנסה שביקרו במספרה בנתניה גילו כי לא נרשמו הכנסות מיום הביקורת בספרי החשבונות של העסק. מעצב השיער טען: “בדיוק הבן שלי בא אלי למספרה, היה צריך כסף ונתתי לו 100 שקל וברח לי מהראש לרשום..” בעלת דוכן אוכל בקניון דרורים שלא רשמה הכנסות מקניית ביקורת שביצעו החוקרים, מילאה פיה במים ואמרה: “אין לי
חיים טוויל
י"ח תמוז התשע"ח / 01.07.2018 15:37

חוקרי מס הכנסה שביקרו במספרה בנתניה גילו כי לא נרשמו הכנסות מיום הביקורת בספרי החשבונות של העסק. מעצב השיער טען: “בדיוק הבן שלי בא אלי למספרה, היה צריך כסף ונתתי לו 100 שקל וברח לי מהראש לרשום..”

בעלת דוכן אוכל בקניון דרורים שלא רשמה הכנסות מקניית ביקורת שביצעו החוקרים, מילאה פיה במים ואמרה: “אין לי מה להגיד!”

המקרים הללו ועוד אחרים ארעו בשבוע האחרון, בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בנתניה ובסביבה אשר כלל 86 ביקורות – מהן עלה כי בקרב 8% מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין.

למבצע, שנוהל בראשות פקיד שומה נתניה, נבחרו בתי עסק בענפי המסחר, התעשייה ומתן השירותים.

מבדיקת שקים דחויים בגן ילדים בנתניה נמצא אי רישום הכנסות משלושים ושניים שקים שנמצאו ברשות הגננת, בסך הכל 67,210 שקלים.

הסבר שנתנה הגננת :”אני רושמת חשבונית וקבלה בזמן הפירעון של השקים”.

במכבסה בנתניה נבדקו שוברי אשראי ונמצאו תשעה עשר שוברי אשראי בסך כולל של 1,796 שקלים שלא נמצאו רשומים בקופה נוספת. ההסבר שניתן למבקרים: “חשבתי שהחיוב של כרטיס אשראי דרך המסופון מספיק”.

בעסק למכירת ביצי משק ומכירת ירקות בשוק בעיר נתניה, נמצא כי בעל העסק אינו מנהל ספרים כלל. פדיון יום הביקורת הסתכם בסך 1,032 שקלים. הסבר שנתן: “זה עסק חדש רק ארבעה חודשים עובד”.

במוסך פחחות וצבע בנתניה הסתבר כי לא נרשמו הכנסות מצ’ק בסך של 9,500 שקלים. ההסבר “המנומק” שנתן המוסכניק היה: “זה שיק פיקדון, לא ידעתי שצריך לרשום אותו. יש לי חשבונית שקשורה לזה אבל את השיק נתן עבורם מישהו אחר”.

במזנון לממכר שווארמה לא נמצאו סרטי קופה בכלל. המוכר טען: “יש בעיה בקופה הרושמת עם הסרט הפנימי..”

בעלים של חנות הלבשה שלא רשמו הכנסות מיום הביקורת, עדין ממתינים לטכנאי וטענו בפני המבקרים: “יש בעיה בקופה הזמנתי טכנאי…”

“פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים”, אומרים ברשות המיסים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות