הגר”מ מאזוז: הרפורמים יהרסו את הכל, ככה שמדו את יהדות אמריקה!

ראש ישיבת 'כיסא רחמים' הזהיר בשיעורו השבועי, ממסירת הכותל המערבי לרפורמים: "תארו לעצמכם יעשו את זממם, ​ אלה יתפללו בכותל בשבת, ואחרים נוסעים לשם ברכב, מדליקים סיגריה, מתהוללים, איך ייתכן דבר כזה?! רפורמים והכותל המערבי זה הרי שני דברים סותרים!"
יוסף גרינבוים
י"ח תמוז התשע"ח / 01.07.2018 14:07

הגר”מ מאזוז, ראש ישיבת ‘כיסא רחמים’ ומנהיגה הרוחני של תנועת ‘יחד’, הזהיר אמש, בשיעורו השבועי, ממסירת הכותל המערבי לרפורמים.

“השבוע הזה יהיה דיון על רחבת הכותל להכניס שמה רפורמים. הרפורמים האלו יהרסו את הכל! הם לא מבינים מה שהם עשו באמריקה, ומה יצא מהם ומה הגיע אליהם, הם לא מבינים!”, אמר ראש הישיבה.

“באמריקה זה פירות הביאושים שהתחילו בגרמניה. בגרמניה הם אמרו: ‘אנחנו גרמנים בני משה, אבל בדת הזו צריך תיקון, נעשה יום אחד בשבוע, אבל לא בשבת, אלא בראשון כמו הגרמנים, אפשר גם להתחתן עם לא יהודיות’. הם הרסו הכל! מכניסים לבית הכנסת נבל, עוגב, גם בשבת וחג, אין להם כלום. הם חשבו שככה הם יקנו את לב הגויים, אבל זה לא עזר הגויים לקחו את כולם והתאכזרו עליהם”.

הגר”מ הוסיף: ​”​הלכו לאמריקה, ​​ הרפורמים שם אבא שלהם היה יהודי, הם התחילו ככה ככה, הבנים שלהם נישאו לגויות, הנכדים שלהם כבר גויים גמורים! ככה הם שימדו את יהדות אמריקה! נשאר שמה מליון יהודים שומרי שבת, שומרי דת”.

לדבריו, הרפורמים “ראו שזה הכל הולך עוד מעט לא יישאר כלום, אמרו שיישאר לנו לפליטה את הכותל המערבי…

“אתם מבינים מה זה עושה?! כאילו בתוך בית הכנסת יש פינה בשביל כמרים, בשביל רפורמים, אלה קוראים בתורה ואלה מדליקים נר בשבת. כל אחד עושה מה שליבו חפץ”.

ראש הישיבה הזכיר את ההחלטה הקובעת כי לכל אורך הכותל המערבי יש דין בית כנסת: “הכותל המערבי דינו כמו בית הכנסת, הביאו לי החלטה של מועצת הרבנות, כולם חתמו שם מרן הרב עובדיה, ועוד שמונה רבנים, בהם הרב גורן שהוא היה מקובל על כל החילונים, היה לו כוחה דהיתרא, והם קבעו שם שכל המקום הזה יש לו דין של בית הכנסת, ודין מקומות קדושים, הם דיברו שלא לעשות שם גנים וכדומה, לא עלה על דעתם לתת שם מקום לרפורמים”.
​​
הגר”מ המשיך: “רפורמים והכותל המערבי זה הרי שני דברים סותרים! הרי כל הרפורמה כולה באה לברוח מבית המקדש, מירושלים ומהמסורת, ככה אמר ראש הרפורמים שלהם בשנת תר”ח, אמר: ‘היהדות הזדקנה, אנחנו מתייחסים לירושלים כגברת זקנה שצריכים לקבור אותה בכבוד’. מה אכפת לנו שפעם היו שם אבותינו, יש לנו ברלין במקום ירושלים, כל התרבות הגרמנית באה להחליף את תרבות היהודית.

“עכשיו תארו לעצמכם יעשו את זממם, ​​ אלה יתפללו בכותל בשבת, ואחרים נוסעים לשם ברכב, מדליקים סיגריה מתהוללים, איך ייתכן דבר כזה?! לא חסר מקומות בארץ ובחוצה לארץ בשביל שישתגעו שם, שיאכלו שם בשר לשובע, בש”ר בית שגעון רפורמי”.

הגר”מ הצתייחס גם לארגון ‘נשות הכותל’: “הנה​ יש​ נשות הכותל כל ערב ראש חודש, ​לובשים​ טלית ותפילין,​ גונבים ספר תורה ומחביאים אותו מתחת לבגדים, הפתרון להם לא להתייחס אליהם, כי הם לא צדקניות שמחפשות לעשות את זה כמו מיכל בת שאול, הם לא מאמינות בכלום, זה להרגיז, יש חרדים, דתיים, נרגיז אותם, אבל כמה יוכלו להרגיז…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות