עוזר הגר”מ צדקה על חוק הגיוס: ‘זייפו מכתב, הדביקו חותמת’

אחרי שרבנים ספרדים מכחישים תמיכתם בעצרת שתתקיים ב'סנהדריה', אומר עוזרו של הגר"מ צדקה, ראש ישיבת 'פורת יוסף', על המכתב שפורסם בחתימתו, לחרדים 10: "החתימה דומה, אבל נראה כמודבקת על מכתב מזוייף" • עם זאת מאשר: "הרב בעד עצרת תפילה. לא הפגנה, ולא פחים!"
יוסף גרינבוים
י"ח תמוז התשע"ח / 01.07.2018 13:29

רבנים וראשי ישיבות ספרדיות ששמם הופיע על המודעות הקוראות להשתתף בעצרת התפילה שתתקיים מחר (שני) בבית העלמין ‘סנהדריה’ נגד חוק הגיוס החדש, מכחישים כל קשר לקריאה, וחלקם אף טוענים כי חתימתם על המכתב מזויפת.

כך, למשל, הגאון רבי שלמה מחפוד הכחיש בתוקף, בשיחה עם ‘הקו החרדי’, את חתימתו על הקריאה – ואמר: “הם רשמו בלא ידיעתי, ולא שאלו אותי ולא דיברו איתי. חתמתי להם פעם אחת לפני שנה וחצי, ומאז הם משתמשים בחתימה שלי”.

אלא שכעת אנו חושפים כי גם חתימתו וכתב ידו של בכיר הרבנים החתום על המודעה – הגאון רבי משה צדקה, ראש ישיבת ‘פורת יוסף’ – זויפה.

במכתב שפורסם נאמר: “בהיות שרוצים לגזור מכסות ויעדים על לומדי התורה, לבטל תורה מעם ישראל, אשר היא חיינו ואורך ימינו, והיא השומרת עלינו.

“אנו קוראים לרבנן ותלמידיהון בכל מקומות מושבותם, להתאסף יחדיו ברחובה של עיר לעצרת גדולה, לזעוק אל ה’, לבטל הגזירה”.

הרב משה צדקה, מכתב

על נוסח זה, המתפרסם במודעות תחת הכותרת ‘קריאה קדושה’, הופיעו חתימות יתר הרבנים.

אולם שבשיחה של חרדים 10 עם יהושע אוהב שלום, עוזרו של הגר”מ צדקה, הוא נשמע נחרץ: “זה לא כתב ידו של הרב, ואני בטוח, החתימה דומה, אבל נראה כמודבקת על מכתב מזוייף, מישהו זייף מכתב, הדביק חותמת, שום דבר במכתב הזה לא אותנטי”.

על השאלה מהי דעת ראש הישיבה בנושא – הוא מאשר כי מה שמופיע במכתב אכן משקף את דעתו בעד “עצרת תפילה”. אולם הוא מדגיש: “לא הפגנה, לא אלימות, לא פחים ברחובות, פשוט עצרת תפילה!”

על השאלה מה ראש הישיבה חושב על החוק, הוא מבהיר שדעתו כי כי החוק לא טוב, וכי הרב סבור שכוחו של עם ישראל בפיו ולכן הוא בעד העצרת לתפילה.

“אבל הוא לא כתב את המכתב, זה ממש לא כתב ידו, לא דומה”.

על המודעות לצאת לעצרת תפילה הוא כן חתם, כך לדבריו. “עצרת תפילה, למה לא?” – הוא אומר.

לדבריו, “ההפגנה לא קשורה ל’פלג הירושלמי’, וזו בכלל לא הפגנה אלא עצרת תפילה”.

עצרת, ספרדים, חוק הגיוס

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות