מאות רבנים לשקד: מנעי הרחבת הרחבה הרפורמית • רגב: היא בעד המתווה

הממשלה צפויה להעביר היום את סמכויותיה של יו"ר ועדת המקומות הקדושים ממירי רגב - לשר אחר • ועדת השרים למקומות הקדושים ואתרים ארכיאולוגים תאשר את תחילת העבודות להרחבת הרחבה - מאחר ואיילת שקד תומכת במתווה
אריה ריבקינד
י"ח תמוז התשע"ח / 01.07.2018 10:08

מאות רבנים שיגרו בסוף השבוע מכתב לשרת המשפטים איילת שקד, בו הם מביעים את עמדתם לפיה עליה לשמור על קדושת הכותל המערבי – ולמנוע את הרחבת הרחבה המעורבת לגברים ונשים במקום.

הרבנים שיגרו את המכתב על רקע הכינוס המתוכנן של ועדת השרים למקומות הקדושים ואתרים ארכיאולוגים, שאמורה לאשר את תחילת עבודות ההרחבה.

הוועדה, בה חברים מלבד שרת המשפטים גם שר הדתות ובראשה עמדה שרת התרבות מירי רגב, היתה אמורה להתכנס כבר לפני זמן, אך ההתנגדות של השרה רגב לאשר את המתווה, למרות לחצים שהפעיל עליה ראש הממשלה – מנע את כינוס הועדה.

היום (ראשון) צפויה הממשלה להצביע על העברת הסמכות של יו”ר ועדת המקומות הקדושים מהשרה מירי רגב, לשר אחר בממשלה – וכך להוביל לאישור המתווה.

בפתח מכתבם כותבים הרבנים לשקד: “בשעות האחרונות נודע לנו כי ביום ראשון הקרוב, ראש הממשלה מתכוון להביא להחלטת הממשלה מינוי של יו”ר ועדת שרים לעניין אתרים ארכיאולוגים וזאת בכדי לאשר הקמת רחבה רפורמית בכותל. רחבה זו תוסיף חטא על פשע על המצב הקיים כיום, שבו הוקצה מקום תפילה לתנועה אנטי ציונית, שפוגעת בקודשי ישראל, ומעודדת התבוללות של בני עמנו”.

בהמשך הם פונים לשרה שקד בבקשה לשמור על ערכי מסורת ישראל ולא לאפשר בניית רחבה לרפורמים בכותל: “אנו פונים אליך כחברת ועדת השרים ומחזקים את ידייך להתנגד בכל תוקף לאישור בניית הרחבה. ברור לנו כי כנציגת המחנה הלאומי האמון על מסורת ישראל ועל ערכיה של תורת הנצח, לא תתני את ידך לחילול שם שמים והפקרת שריד בית מקדשנו לאותם אלה שמחרפים ומבזים את קדושתו.”

עם זאת, נראה כי העברת סמכויותיה של רגב תביא באופן ודאי לאישור המתווה. “אם שר הדתות דוד אזולאי יצביע נגד, וראש הממשלה ואיילת שקד יצביעו בעד זה יעבור”, אמרה השרה רגב בראיון הבוקר ל’קול ברמה’. “אני שוחחתי עם השרה שקד והיא בעד המתווה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות