משרד החוץ השיק סרט על נישואין. וזו הסיבה למה השמאלנים רותחים

ח"כים ואנשי תקשורת מהשמאל בשמאל זועמים על סרטון שהפיק משרד החוץ - המציג באור חיובי את הנישואין דרך הרבנות הראשית • ברק רביד: "פאתטי והזוי". מרב מכאלי: "סרטון חצוף" • סמוטריץ: "העובדה שהצגת פניה היפות של היהדות כל כך מקפיצה אותם מלמדת שמדובר כנראה ברשעות"
אריה ריבקינד
ט"ז תמוז התשע"ח / 29.06.2018 17:38

משרד החוץ הפיץ היום (שישי) סרטון המציג את שלל הדרכים שבהן ישראלים בוחרים להינשא – ועורר את זעמם של חברי כנסת ועיתונאים שמאלנים.

הסיבה: כלל הזוגות בסרטון הם גברים ונשים שהתחתנו דרך הרבנות הראשית לישראל.

ברק רביד, הכתב המדיני של חדשות עשר, טען: “משרד החוץ הפיץ את סרטון ההסברה הפאתטי וההזוי הזה באנגלית על ‘חתונות אלטרנטיביות בישראל’.  כמובן שמדובר רק בחתונות של נשים עם גברים ותוך הדגשה שבישראל מתחתנים ‘דרך הרבנות’. בסוף הסרט יש איזכור קצר לזוג שהחליט ש’חבר יחתן אותם’. החתונה ‘האלטרנטיבית’ שמוצגת בסרטון היא כזו שקודם מגישים את האוכל ואחר כך עושים את החופה. ממש רדיקלי”.

הוא הוסיף: “לפי הסרטון חתונה עם רב רפורמי או קונסרבטיבי כלל אינה לגיטימית. היו הרבה סרטונים מטומטמים שמשרד החוץ הפיץ – אבל זה באמת שובר שיאים”.

העיתונאית נעה לנדאו מעיתון הארץ צייצה: ”שיא חדש של חוסר מודעות. מתי כבר יבינו שאף ‘הסברה’ לא טובה מספיק כדי להעלים את האמת”.

ח”כ מרב מיכאלי מהמחנה הציוני טענה: ”אף אחד ואחת מצופות הסרטון החצוף הזה בחו”ל לא תעלה על דעתה את העובדה המדהימה שישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם שאין בה נישואין אזרחיים. דמוקרטיה פגומה”.

היא הוסיפה וצייצה: “שכחו לציין בסרטון את הדבר הכי חשוב: בישראל של נתניהו, שקד וסמוטריץ’, מי שבאמת מתחתנת בחתונה אלטרנטיבית צפויה לשנתיים מאסר. זה מה שנקרא להסביר ככה שיבינו”.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ הגיב: ”משרד החוץ הפיץ סרטון הסברה יפה, שמציג את פניה היפות של מדינת ישראל ומאיר רחמנא לצלן את היהדות באור חיובי, והשמאל האנטי דתי כאן בפיד באטרף. אנשים שפשוט לא מסוגלים לראות יהדות חיובית שמאפשרת מרחב גדול מאוד גם בתוך גבולות ההלכה. הסרטון הזה הוא אמת לאמיתה.

”נכון שביהדות לא הכל מותר ולא הכל אפשר. אבל גם בתוך גבולות ההלכה יש מרחבי חופש אדירים שבהם כל אחד יכול למצוא ולבטא את עצמו. הניסיון להציג את היהדות כמשהו חשוך ומדכא הוא שקר פטאתי שנובע או מבורות או מרשעות. העובדה שהצגת פניה היפות של היהדות כל כך מקפיצה אותם מלמדת שמדובר כנראה ברשעות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות