מבצע לילי: צה”ל העביר טונות ציוד למחנות פליטים בגולן הסורי

"שכנות טובה": במסגרת המבצע, שהתנהל בארבעה מוקדים במקביל וארך מספר שעות, הועברו כ-300 אוהלים, 13 טון מזון, 15 טון מזון לתינוקות, שלושה משטחים של ציוד רפואי ותרופות ו-30 טון של ביגוד והנעלה למחנות האוהלים • צה"ל: "אנו לא נאפשר מעבר סורים נמלטים לשטח הארץ"
חיים טוויל
ט"ז תמוז התשע"ח / 29.06.2018 11:14

במבצע לילי מיוחד ובארבעה מוקדים במקביל, העבירו הלילה (שישי) כוחות צה”ל סיוע הומניטרי המיועד לסורים הנמלטים, המתגוררים במחנות האוהלים ברמת הגולן הסורית.

במסגרת המבצע, שארך מספר שעות, הועברו כ-300 אוהלים, 13 טון מזון, 15 טון מזון לתינוקות, שלושה משטחים של ציוד רפואי ותרופות ו-30 טון של ביגוד והנעלה.

מדובר בסיוע ייעודי שהעבירה ישראל למחנות הסורים בדרום ובמרכז רמת הגולן הסורית.

במחנות אלו, הממוקמים בסמוך לגבול, נמצאים אלפי סורים החיים בתנאים ירודים, ללא גישה למים, חשמל, מקורות מזון או מצרכים בסיסיים.

בימים האחרונים זוהתה עלייה בהיקף הסורים השוהים במחנות.

אתמול נחשף בחדשות הערב ב’כאן’, כי מחנה העקורים בגבול סוריה-ישראל הכפיל את גודלו בעקבות המערכה שמנהל בימים האחרונים צבא אסד נגד כוחות המורדים ברמת הגולן. במחנה העקורים נראו מאות אוהלים חדשים, ותנועה של משאיות אשר מובילות אנשים, ככל הנראה מאזור הלחימה בדרעא.

תושב קוניטרה בסוריה ניסה להסביר את מצבם של העקורים: “המצב ההומניטרי קשה מאוד. יש כ-200 אלף עקורים שעושים את דרכם לעבר הגבול עם ישראל והגבול עם ירדן. הגבולות סגורים לחלוטין, אך מועצות מקומיות עוזרות לעקורים להקים מחנות”.

צה”ל מקיים מזה מספר שנים, כמחווה של רצון טוב, מדיניות של הגשת סיוע הומניטרי מציל חיים במסגרת פעילות מנהלת “שכנות טובה”, לצד אי התערבות בלחימה הפנימית במדינה. פעילותה של המנהלת מקבלת בימים אלו משנה תוקף לאור מצבם הקשה של בני המקום, תושבי רמת הגולן הסורית.

בצה”ל עוקבים אחר המתרחש בדרום סוריה וערוכים למגוון תרחישים, בהם גם המשך הענקת הסיוע ההומניטרי לסורים הנמלטים.

דובר צה”ל הבהיר: ”צה”ל לא יאפשר מעבר סורים נמלטים לשטח הארץ וימשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים של ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות