מוטי יוגב: “אמרתי למשה גפני, חפש את אחמד טיבי שישלים לך מניין…”

הח"כ מהבית היהודי תקף, בשיחה עם זאב קם מ'כאן', את הברית הפוליטית בין הח"כים החרדים לח"כים הערבים בבלימת חוק המואזין וחוק המילואים שיזם: "החבירה הזו בין החרדים לערבים בכמה נושאים, היא חברה משונה"
אריה ריבקינד
ט"ו תמוז התשע"ח / 28.06.2018 10:37

ח”כ מוטי יוגב השתתף בסדרת הראיונות ‘פרלמנט-לייט’ של זאב קם ב’כאן’, והתייחס לשיתוף הפעולה בין הח”כים החרדים לח”כים הערבים.

שני המחנות מנסים לטרפד את הצעת חוק המואזין של יוגב, ואת יוזמתו למתן קדימות לחיילי מילואים בקבלה לעבודה בשירות המדינה.

“אמרתי לחבר הכנסת גפני: ‘חפש את אחמד טיבי שישלים לך מניין’, סיפר יוגב. “החבירה הזו בין החרדים לערבים בכמה נושאים, היא חברה משונה. אנחנו נמצא את הדרכים – אם בתקנות ואם בחוקים – לתעדף את מי ששירת ולתעדף את חיילי המילואים, כי מגיע להם”.

יוגב הוסיף ותקף את הברית בין החרדים לערבים: “‘לא לחינם הלך העורב אצל הזרזיר מפני שהוא מינו’. זה לא מינו, זו איננה אמת. ועל כן סופה של האמת לצאת לאור. אין לי ספק שהחרדים הם חלק מעם ישראל, והם יבינו את זה ויחזרו להצביע עם עם ישראל ולא עם מבקשי רעתם”.

על חוק המילואים שלו, אמר יוגב””אין לי ספק שלההעדפה מתקנת של מי ששירת בצבא, או בשירות לאומי אזרחי – בין במגזר היהודי בין במגזר הערבי, או הדרוזי או צ’רקסי – יהיה עדיפות במשרות ציבוריות בשירות הציבורי. אנחנו נעבוד על הדברים, האמת איתנו, והסבלנות שלנו, והאמת הזו תנצח”.

על חוק הגיוס אמר: “יעבור בשבוע הבא”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יוגב גפני והברית עם הערבים
    28/06/2018 12:04
    משה
  1. החרדים והערבים אינם מכירים בלגיטימיות של מדינת ישראל–אין תופעה כזאת בכל מדינות העלום שכמעט מחצית מהאזרחים אינם מכירים בלגיטימיות של מדינתם– מבחינה זו מצא מין את מינו ולהבנתי זאת הבעיה האיססטרטגית החמורה ביותר של המדינה. בטווח הארוך.

  2. הוא צודק
    28/06/2018 16:04
    מקלב
  3. בהחלט