נתניהו על ‘חוק חפץ’ של סמוטריץ’: “אני לא זקוק לזה, האמת תנצח”

הדיון בחוק שיאסור על שימוש בהקלטות אנשי ציבור כראיה - בוטל לבקשת נתניהו • הליכוד: "ראש הממשלה נגד חקיקה מסוג זה שנועדה כביכול לסייע לו" • סמוטריץ' הסכים: "לא רוצה להיכנס לעימות מול ראש הממשלה"
אריה ריבקינד
י"ד תמוז התשע"ח / 27.06.2018 14:59

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום (רביעי) את יו״ר הקואליציה ח״כ דודי אמסלם לבקש מח״כ בצלאל סמוטריץ׳ למשוך את ‘חוק ההקלטות’ שהגיש.

סמוטריץ’ נענה לבקשה.

מדובר בהצעת חוק שקובעת כי הקלטות של איש ציבור לא ישמשו ראיה בהליך משפטי. היא הייתה צפויה לעלות ביום ראשון בוועדת השרים לענייני חקיקה.

לפי הצעת החוק, מי שהשתמש בתפקידו ובקרבתו והקליט בסתר עובדי ציבור, נבחרי ציבור או בני משפחותיהם ללא ידיעתם או הסכמתם – עובר על חוק הגנת הפרטיות והקלטתו לא תשמש ראיה בבית המשפט.

במקרה של הקלטות לצורך חשיפת שחיתות, עבירות פליליות או פגיעה בזכויות עובדים, הן יתקבלו בבית המשפט ואולם הן צריכות להגיע לגורמים המוסמכים לטפל בכך ובתוך פרק זמן סביר.

הצעת החוק של ח”כ סמוטריץ’ מגיעה לאחר פרסום ההקלטות של עד המדינה ניר חפץ במהדורה המרכזית של חברת ‘החדשות’.

בהודעת הליכוד נמסר: “רה”מ נתניהו הבהיר שהוא נגד חקיקה מסוג זה שנועדה כביכול לסייע לו. רה”מ לא זקוק לזה, האמת תנצח”.

סמוטריץ’ הבהיר, בעקבות בקשת ראש הממשלה:  “החוק שלי לא נועד לעזור לנתניהו אלא לדאוג לסביבת עבודה חברית וקואופרטיבית וליחסי אנוש בריאים שמבוססים על אמון ולא על חשדנות בשירות הציבורי לטובת אזרחי ישראל.

“החוק ממילא לא יחול על חקירות רה”מ בהיותו צופה פני עתיד. יחד עם זאת, איני רוצה להיכנס לעימות מול ראש הממשלה ולכן אכבד את בקשתו למשוך את החוק, ואקדם אותו בעזרת השם בעתיד בעיתוי רגוע יותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חוק ההקלטות
    27/06/2018 15:26
    חשדנית
  1. הח”כים יכולים להעביר בכנסת גם בלי אישור של ביבי. הכל הצגה