סקר ‘וואלה’: המחנה הציוני בראשות לבני עוקפת את יאיר לפיד

על פי הסקר: לבני זכתה לתמיכת 41% מהנשאלים שהזדהו כמצביעי המחנה הציוני לעמוד בראש האופוזיציה, לעומת 38% שקיבלה שלי יחימוביץ' • אבל בקרב כלל המצביעים: יחימוביץ' עם 22%, לעומת 15% ללבני • אם לבני תעמוד בראש המחנה הציוני היא תגרום למרצ ואורלי לוי לאבד מנדט
אריה ריבקינד
י"ד תמוז התשע"ח / 27.06.2018 14:37

מסקר שנערך אתמול (שלישי) עבור אתר וואלה, בביצוע מכון פאנל פוליטיקס בראשות מנחם לזר, עולה כי הבוחרים מעדיפים כי ציפי לבני היא שתעמוד בראשות המחנה הציוני.

לפי הסקר, אילו הבחירות לכנסת היו נערכות היום, וציפי לבני הייתה עומדת בראש המחנה הציוני, הייתה זוכה המפלגה ל-16 מנדטים ועוקפת את מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד במנדט אחד.

לעומת זאת, אם אבי גבאי יעמוד בראש, זוכה המחנה הציוני ל-12 מנדטים  בלבד- לעומת 17 מנדטים של יש עתיד.

לבני זכתה לתמיכת 41% מהנשאלים שהזדהו כמצביעי המחנה הציוני בשאלת ההתאמה לעמוד בראשות האופוזיציה, לעומת 38% שקיבלה שלי יחימוביץ’ ו-9% שקיבל יו”ר יש עתיד יאיר לפיד.

אולם, בקרב כלל המשיבים בסקר – מכל המפלגות – מובילה דווקא יחימוביץ’ עם 22%, לעומת 15% ללבני ו-15% ללפיד. 31% מהנשאלים מקרב כלל המשיבים (ו-9% מקרב מצביעי המחנה הציוני) ענו כי אף אחד מהשלושה אינו מתאים לכהן כראש האופוזיציה, במקום ח”כ יצחק הרצוג שנבחר לעמוד בראש הסוכנות היהודית.

ומה קורה עם יתר המפלגות?

הליכוד שומר בסקר על כוחו וזוכה ל-31 מנדטים. הרשימה המשותפת מקבלת 12 מנדטים, הבית היהודי 10, יהדות התורה 7, אורלי לוי 7, מרצ 7, כולנו 6, ישראל ביתנו 6 וש”ס 5 מנדטים.

אולם, בתרחיש שבו לבני עומדת בראשות המחנה הציוני מצליחה המפלגה לקחת מנדט אחד ממרצ ואחד נוסף ממפלגתה העתידית של ח”כ אורלי לוי אבקסיס: שתי מפלגות אלה מקבלות 7 מנדטים כל אחת עם גבאי בראש המחנה הציוני ו-6 במקרה שלבני עומדת בראשה.

בסקר השתתפו 569 חברים בפאנל המשיבים האינטרנטי Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל – מגיל 18 ומעלה – יהודים וערבים כאחד.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות