‘אין לי הסבר’: 35% מעסקים שנבדקו במאה שערים לא רשמו ההכנסות

אנשי מס הכנסה, בליווי עשרות שוטרים, ערכו אתמול 69 ביקורות ניהול ספרים במגוון עסקים באזור ירושלים - כמחציתן בשכונת מאה שערים • מדוע היו 4 צ’קים לא רשומים בסך 30,000 שקלים בחנות הלבשה, ומה היו התירוצים של בעל חנות הספרים ושל בעל המספרה?
חיים טוויל
י"ד תמוז התשע"ח / 27.06.2018 11:49

במבצע נרחב של מבקרי ניהול ספרים שנוהל על ידי פקיד שומה ירושלים, בשיתוף פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום, ובליווי עשרות שוטרים, נערכו אתמול (שלישי) 69 ביקורות ניהול ספרים במגוון עסקים באזור ירושלים – כמחציתן בשכונת מאה שערים.

קדמו לפעילות, קניות ביקורת מקדימות ותצפיות, בהן עלה חשש לאי רישום תקבולים בהיקף נרחב.

במהלך הביקורת התברר כי 35% מהעסקים שבוקרו במאה שערים לא רשמו הכנסות בהתאם להוראות החוק. במסגרת הביקורת נמסרו במספר עסקים צווים לתפיסת מסמכים במקרים בהם עלה חשד לליקויים מהותיים בספרי העסקים.

למרות מחאה של תושבי השכונה החרדית, שליוו חלק מהביקורות בצעקות ובהשלכת חפצים, המבקרים ביצעו את הביקורות כמתוכנן.

במהלך ביקורת בחנות הלבשה במאה שערים, נמצאו 4 צ’קים לא רשומים בסך 30,000 שקלים. בנוסף נערכה תצפית על לקוח שביצע קניה בחנות וגם קניה זו לא נרשמה. כמו כן לא נמצאה קנית ביקורת מקדימה בסכום של 120 שקלים שערכו המבקרים של מס הכנסה.

בעל העסק טען: “הצ’קים הם בעבור שכירות של נכסים בבעלות משפחתי, לגבי השאר אין לי הסבר”.

לבעל העסק נמסר צו תפיסת מסמכים וספרי העסק נלקחו למשרד לצורך המשך ביקורת. בעל העסק זומן לחקירה.

בביקורת בחנות תכשיטים במאה שערים נמצאו רשימות של צ’קים לניכיון ללא תיעוד. בעל העסק טען: “זה ישן, אני אברר ואחזיר תשובה”. גם במקרה זה נמסר לבעל העסק צו תפיסת מסמכים וספרי העסק נלקחו למשרד להמשך ביקורת.

בביקורת שבוצעה בחנות ספרים במאה שערים, נערכה קנית ביקורת מקדימה שלא נרשמה. בנוסף נמצאו צ’קים דחויים בסך 6,383 שקלים ללא תיעוד. בעל החנות הסביר: “אין לי הסבר, אני לא הייתי בעסק ששמו את הצ’קים במגירה”.

בביקורת במספרה בשכונה נמצא צ’ק לא רשום במגירה. תגובת בעל העסק: “סיפרתי ילדים וקיבלתי צ’ק”.

בנוסף, נמצא קלסר ובו חוזי שכירות על שם בעל העסק ובני משפחתו, אשר נלקח להמשך בדיקה במשרד.

פעילות הביקורת באזור נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות