‘חבל יש לך משפחה, עדיף תשלם’: כך הסתבך ונסחט קבלן מבני ברק

קבלן מבני ברק מצא עצמו קורבן לסחיטה מצדו של תושב ג'לג'וליה, וחויב לשלם מאות אלפי שקלים בבוררות שהתקיימה אצל חמולה בכפר קאסם • בהמשך הוא קיבל מסרים מאיימים ורימון רסס נזרק על ביתו • כתב האישום שפורסם באתר 'פוסטה' מגולל את הסיוט
חיים טוויל
י"ד תמוז התשע"ח / 27.06.2018 15:10

סחיטת קבלן מבני ברק: כתב אישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד ארבעה נאשמים מייחס להם, כל אחד לפי חלקו, סחיטה באיומים והשלכת רימון רסס לעבר ביתו של קבלן חרדי, תושב עיר התורה והחסידות.

ארבעת הנאשמים הם מיסעאב דאוד בן 28 תושב ג’לג’וליה, יצחק (צחי) נשיא בן 46 מפתח תקווה, ונגד בני הזוג דניאל גלר בן 34 מרמת גן ולירז ביטון בת 33 מרמת ישי.

הסעיף הראשון בכתב האישום – שפורסם באתר ‘פוסטה’  על ידי מיכאל פרוסמושקין – מיוחס לדאוד ולנשיא, וממנו עולה כי בשנת 2017 ערך הקבלן עם צחי נשיא הסכם בעל-פה, לפיו נשיא העביר לקבלן כספים להשקעה בעבודות בנייה.

על פי ההסכם, את הרווחים מעסקי הבנייה של הקבלן, חילקו הוא ונשיא ביניהם באופן שווה. אלא שבחודש אוקטובר אשתקד נקלע הקבלן להפסדים כספיים, וכפועל יוצא הפסיד גם את הכסף שקיבל מנשיא. על רקע זה התגלע בין השניים סכסוך כספי, בין היתר לגבי סכום החוב.

מכתב האישום עולה, כי בין החודשים אוקטובר עד נובמבר איים נשיא על הקבלן כי יפגע בו – במידה ולא ישלם את החוב. עוד נטען כי האיומים נמשכו עד לחודש יוני.

לפי כתב האישום, במספר הזדמנויות, על דעתו של נשיא, פנה דאוד אל הקבלן הבני ברקי, טען בפניו שהוא מקורב לבני משפחת כראג’ה ודרש ממנו לשלם את החוב הכספי לנשיא.

כמו כן נטען, כי דאוד העביר לקבלן מסרים מאיימים באמצעות חבריו ושכניו – בהם דרש להסדיר את החוב.

במהלך התקופה נפגש הקבלן עם דאוד, ובחלק מהפגישות נכח גם צחי נשיא. בין היתר דרש דאוד מהקבלן להגיע לפגישה בכפר קאסם לצורך הסדרת החוב – ואמר לו: “עדיף לסגור את זה יפה לפני שאנחנו נפעל, תבדוק בכל מקום מי זה משפחת כראג’ה”.

מכתב האישום עולה, כי בשלב מסוים הגיע הקבלן לביתו של שריף כראג’ה בכפר קאסם, שם קבעו שריף ודאוד כי על הקבלן לשלם לנשיא 300 אלף שקל בסך הכל ו-50 אלף כתשלום ראשון.

במהלך הפגישה, כך נטען, דאוד דחק בקבלן, אמר לו שהוא מרגיז – ואיים: “חבל יש לך משפחה, אל תפגע בהם, עדיף שתשלם תסגור את זה בצורה יפה, תיקח את החוב עליך ואנחנו לא נכניס בו ריביות”.

נוכח חששו העביר הקבלן לדאוד, מספר ימים לאחר הפגישה, 50 אלף שקל.

עוד עולה מכתב האישום, כי בהמשך הפסיק הקבלן לענות לשיחות של דאוד, שבתגובה העביר מסרים מאיימים באמצעות חבריו של הקבלן ואף הגיע לביתו בבני ברק, כדי לאיים ולאלצו לשלם את החוב. בשלב מסוים, כך לפי כתב האישום, דאוד הגיע למשרד כוח אדם אשר בבעלות חלקית של הקבלן ואחיו בפתח תקווה, נכנס למשרד המנכ”ל – והודיע: “מהיום אני בעל הבית שלך, איפה הוא?”

בהמשך, כך נטען, הוא איים: “תעביר לו שאם הוא לא מעביר מיליון שקל עד היום בערב, אני שורף פה את המקום, תתקשר אליו עכשיו, אני לא זז מפה, ויש פה עוד 20 איש מחמולת כראג’ה, אין לך לאן לברוח”.

רגע לפני שעזב את המקום חזר ואיים: “מיליון שקל עד הערב או שאני שורף את המקום”.

באישום השני, המיוחס לדאוד, גלר וביטון, נטען כי על רקע הסכסוך הכספי, במועד שקדם ל-3 ביוני קשרו דאוד וגלר קשר לזרוק רימון רסס על ביתו של הקבלן בשכונה בני ברקית.

בכתב האישום מצוין, כי לצורך ביצוע התוכנית, גלר שלח באמצעות וואטסאפ לחברתו רשימת ציוד לצורך ביצוע המשימה: מסיכה, דבק ניילון שחור, חומר להורדת הסימון המשטרתי מהאופנוע שהוחזר לו במסגרת תיק פלילי אחר, דבר מה להסתרת מספר האופנוע וסכין.

ב-3 ביוני היה אמור גלר לשהות במעצר בית בפיקוחה של בת זוגו ביטון, במסגרת תיק אחר שבו נעצר, אולם לפי כתב האישום, ביטון הסיעה אותו מביתה ברמת ישי לתל אביב.

מכתב האישום עולה, כי בהמשך הערב גלר אסף את האופנוע, נהג בו ללא רישיון מתאים אל ביתו של הקבלן, וקצת לפני חצות השליך רימון רסס בכניסה לבית וגרם לנזקים לדלת הכניסה, למרפסת ולרכבו של אחד השכנים. מיד לאחר מכן עדכן את דאוד שהתוכנית הושלמה, נמלט לקניון איילון – שם המתינה לו חברתו.

השניים, כך נטען בכתב האישום, השאירו את האופנוע בחניון וחזרו לרמת ישי.

כתב האישום אינו כולל אירועים נוספים בהם הושלכו רימונים לעבר ביתו של המתלונן, מאחר שאלו נותרו לעת עתה לא מפוענחים.

לפי הדיווח בפוסטה, כתב האישום מתבסס על שורת ראיות שאספו חוקרי צוות חקירה מיוחד במרחב דן.

בכל הנוגע לאישום הסחיטה, בידי החוקרים עדויות של הקבלן, חבריו ומכריו בכל הנוגע לסכסוך ולסחיטה, וכן צילומים המתעדים את דאוד מגיע לבית הקבלן. בתיק גם איכונים סלולאריים של דאוד ונשיא סמוך לביתו של הקבלן בבני ברק.

בצילומי אבטחה אחרים נראה גלר סמוך לביתו של הקבלן, מה גם שהטלפון הסלולארי שלו אוכן באזור.

לפי הדיווח ב’פוסטה’, החוקרים גם תפסו את הבגדים איתם תועד גלר בצילומי האבטחה. בתיק גם הודעות טקסט והודעות קוליות מאפליקציית וואטסאפ, המפלילות את הנאשמים.

‘בפוסטה’ מציינים, כי  כאשר הוטחו הראיות בנאשמים, דאוד וגלר הכחישו את המיוחס להם, ונשיא הכחיש את הסחיטה – אך הודה כי איים בשעת כעס על הקבלן. לדבריו, הסכסוך הכספי נסב סביב חוב על רכב שכבר הושב לו.

ביטון, חברתו של גלר, מסרה מספר גרסאות שהפלילו חלקית את דאוד ואת גלר, ואישרה כי סייעה לבן זוגה, אך לדבריה לא ידעה לאיזו מטרה.

כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, עבירות של סחיטה באיומים, סחיטה בכוח, היזק בחומר נפיץ, קשירת קשר לפשע, נשיאת נשק, הפרת הוראה חוקית ועוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות