סופית: דירה בקבוצת הרכישה טרם הסתיימה? לא תחשב כדירה שנייה למס רכישה

המשמעות של ההצעה הזו מגיעה למעל מאה אלף שקלים, שאזרחים נאלצו לשלם • מקלב: "אולי לא רבים הפסידו את הסכומים הללו, אבל מי שכן נפל בזה, נפל בגדול"
שייע קליין
י"ג תמוז התשע"ח / 26.06.2018 16:18

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) של חברי הכנסת אורי מקלב, משה גפני ויעקב אשר.

בהצעה הוצע לקבוע כי אם בניית דירה שנרכשה במסגרת קבוצת רכישה לא החלה בתוך ארבע שנים ממועד רכישתה, או אם שוכנע מנהל רשות המסים שחל עיכוב מהותי בהשלמת בנייתה, או אם החזקה בדירה לא נמסרה תוך 6.5 שנים – הרוכש יוכל לרכוש דירה נוספת בשיעורי מס רכישה מופחתים, החלים על רוכש דירה יחידה או משפר דיור ובלבד שהדירה שנרכשה בקבוצת הרכישה היא דירתו היחידה.

כמו כן, מתחייב הרוכש למכור את הדירה שנרכשה במסגרת קבוצת הרכישה בתוך 18 חודשים מיום השלמת הבנייה.

בדברי ההסבר נכתב: “רוכשי דירות רבים שרכשו דירה במסגרת קבוצת רכישה נתקלים פעמים רבות בקשיים בכל הליכי היתרי הבנייה ובביצוע עצמו, ולעיתים אין התקדמות כלל במשך שנים רבות, כשהרוכשים נותרים ללא מענה וללא אופק למגורים בדירה שעבורה שילמו כסף רב.

“לפי החוק כיום, אם רוכש כזה מעוניין לרכוש דירה אחרת כדי לא להמשיך להשחית את כספו בשכירות, הוא נדרש לשלם מס רכישה בשיעורים החלים על מי שיש לו יותר מדירה יחידה, למרות שכרגע כלל אינו מחזיק בדירה ומצבו אף גרוע יותר עקב הכספים שכבר השקיע בקבוצת הרכישה.

“מוצע לקבוע, שכל זמן שבניית הדירה הראשונה שנרכשה בקבוצת הרכישה טרם הסתיימה, יראו דירת מגורים שרכש כדירתו היחידה עד שבנייתה של דירתו הראשונה תושלם.”

ח”כ מקלב: “המשמעות של ההצעה הזו מאוד אקוטית ומגיעה למעל מאה אלף שקלים, שאזרחים נאלצו לשלם בעקבות החוק הקיים היום. בדרך כלל בחקיקה צרכנית אנחנו מביאים תיקונים של סכומים קטנים שהפסידו הרבה אנשים, במקרה הזה אולי לא רבים הפסידו את הסכומים הללו, אבל מי שכן נפל בזה, נפל בגדול.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות