הנסיך ויליאם נחת: בן מלוכה בריטי ראשון שמגיע לביקור רשמי בישראל

ביקור רשמי ראשון אי פעם של בן משפחת המלוכה הבריטית בישראל • הנסיך ייפגש עם נתניהו וריבלין, ויבקר ביד ושם • השר יריב לוין קיבל את פניו של הנסיך בנתב"ג • ארמון קנסינגטון צייץ בעברית על הגעתו
נתן פרל
י"ב תמוז התשע"ח / 25.06.2018 20:00

הנסיך וויליאם נחת הערב (שני) בישראל, בתום ביקור בירדן.

במהלך שהותו בארץ, צפוי הדוכס מקיימברידג’ לבקר במוזיאון יד ושם, להיפגש עם ראש הממשלה בנימין ונתניהו ורעייתו במעון ראש הממשלה, להיפגש עם הנשיא ראובן ריבלין במשכן הנשיא, ולהגיע לקבלת פנים במעון השגריר הבריטי.

שר התיירות יריב לוין קיבל את פניו של הנסיך וויליאם עם נחיתתו בישראל.

לאחר הנחיתה צייץ ארמון קנסינגטון, הגוף המלכותי המשותף ליורש העצר ואחיו, הנסיך הארי, בעברית על הגעתו של הנסיך וויליאם לישראל.

חלק ניכר מהביקור שייעשה הנסיך במזרחה של ירושלים, הוגדר על ידי הבריטים כביקור ב’שטחים הפלסטינים הכבושים’, וייעשה בהנחייתה של הרשות הפלסטינית. הדבר עורר מורת רוח רבה בישראל.

הנסיך וויליאם

צילום: Hadas Parush/Flash90

בפתח ישיבת סיעת הליכוד היום, אמר נתניהו: “אנחנו נקבל היום את הדוכס מקיימברידג’ לביקור היסטורי ראשון בישראל של נציג בית המלוכה הבריטי. אני חייב להגיד שזה לא בדיוק נכון מפני שיש פה נציגה, וזו הסבתא-רבא שלו, הנסיכה אליס, אחת מחסידות אומות העולם שהצילה יהודים ביוון בימי מלחמת העולם השנייה וביקשה להיקבר כאן בירושלים.

“אנחנו כמובן נקבל את הנסיך בברכה. רעייתי ואני היינו מזמינים את כולכם אבל המקום קצת צר במעון ראש הממשלה, אז אנחנו נברך אותו בשמכם ובשם כל אזרחי ישראל – ברוך הבא”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות