השר בנט: החוק של שקד מתבקש. הציבור בוחר מנהיגיו, לא את פקידיו

על 'חוק היועמ"שים': "מטרתנו פשוטה: יועצים ייעצו, ממשלה תמשול, שופטים ישפטו" • על היוזמה של ממשל טראמפ: "קושניר אמר את מה שאנחנו כבר הבנו מזמן – אבו מאזן איננו פרטנר. הוא מעדיף להמשיך להרעיב את עמו ולקלל את טראמפ" • לנסיך הבריטי: "ירושלים היא הבירה רק שלנו"
אריה ריבקינד
י"ב תמוז התשע"ח / 25.06.2018 17:00

יו”ר הבית היהודי, נפתלי בנט, פתח בצהריים (שני) את ישיבת סיעצו בהתייחסות לדיון הסוער על ‘חוק היועמ”שים’  שהתקיים מוקדם יותר היום בוועדת החוקה.

“חוק מינוי היועצים המשפטיים שמביאה שרת המשפטים הוא חוק נכון, מאוזן ומתבקש”, אמר בנט. “מטרתנו פשוטה: יועצים ייעצו, ממשלה תמשול, שופטים ישפטו. בבחירות שעתידות להיערך בנובמבר 2019 – ייבחר שוב הציבור את מנהיגיו, לא את פקידיו”.

על המצב הבטחוני בדרוםן אמר: “בשבועות האחרונים מתנהלת מערכה מתמשכת מול רצועת עזה, בעצימות הולכת ומשתנה. הניסיון של האויב ברור – להרגיל אותנו למצב בו הדרום בוער והתגובה הישראלית תהיה מתונה עד רפה”.

לדבריו, “היו ויכוחים בשבועות האחרונים לגבי טיב האויב, ואופי הטיפול במשגרי עפיפוני התבערה ובלוני הנפץ. ובכן, אתמול הוויכוח הוכרע עם הודעת צה”ל – לא התנגדות עממית ולא ילדים בני שמונה. מדובר בטרור שניזום, מכוון ומופעל על ידי חמאס. מול טרור לא נלחמים בכפפות של משי, כשמחבל פועל כנגד מדינת ישראל אנחנו יורים בו על מנת לפגוע. זו עמדתי, ואמשיך לקדם אותה, מתוך הבנה של חשיבות הכוח והפעלתו”.

על יוזמת השלום של ממשל טראמפ אמר בנט: “בסוף השבוע האחרון ביקרו בישראל שליחיו של הנשיא טראמפ, ג’ראד קושניר וג’ייסון גרינבלט. בצעד חריג יחסית, קושניר התראיין לעיתון פלסטיני ואמר את מה שאנחנו כבר הבנו מזמן – אבו מאזן איננו פרטנר. הוא מעדיף להמשיך להרעיב את עמו ולקלל את נשיא ארצות הברית במקום לנהל דיאלוג אמיתי.

“אנחנו נבחן כל הצעה שיביא הממשל האמריקאי, שהתגלה עד כה כידיד אמת של מדינת ישראל, אך לא נתפשר על האינטרס הלאומי, הערכי והביטחוני של מדינת ישראל”.

כשנשאל על  ביקור הנסיך ויליאם במזרח ירושלים, אמר בנט בפנייה לנסיך: “ברוך הבא. אנחנו מברכים כל מי שמבקר בבירתנו. ירושלים היא בירתו של העם היהודי ורק של העם היהודי. זה נתון עובדתי, היסטורי ונצחי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות