אחרי גירוש: הנהלת עזריאלי תאשר ‘דוכן לזהות יהודית’ בפתח הקניון

תלמידי ישיבה בכפר חב"ד סולקו על ידי המשטרה מקניון עזראלי בת"א, רק משום שהניחו תפילין ליהודים • היום, לאחר פעילות של חבר מועצת העיר ויו"ר ש"ס המקומית, הרב נתן אלנתן, מול הנהלת קניוני עזריאלי התקיימה פגישה עם שליחי חב"ד - והוצג הפיתרון
יוסף גרינבוים
י"א תמוז התשע"ח / 24.06.2018 18:58

לאחר גירוש תלמידי ישיבת חב”ד שהניחו תפילין לעוברים ושבים בקניון עזריאלי בתל אביב – מסתמן פתרון:  הקמת ‘דוכן לזהות יהודית’.

כפי שדווח בחרדים 10, לפני כחודש וחצי הגיעו, כמידי שבוע, מספר תלמידי ישיבת ‘תומכי תמימים’ מכפר חב”ד לקניון עזריאלי בתל אביב, בכדי לזכות יהודים במצוות הנחת תפילין.

אלא שלהפתעתם, לא רק שהם ספגו, לטענתם, הערות מעובדי הנהלת קניון, שטענו כי הם מפריעים לעוברים ושבים – היו כאלה שאף הגדילו לעשות והזמינו עבורם ניידת משטרה, בטענה כי “הטרידו” אנשים במצוות הנחת תפילין.

בחורי הישיבה לא העמידו במקום דוכן להנחת תפילין, אלא הניחו תפילין באזורים בהם קיבלו אישור מבעלי החנויות.

• עוד בנושא: משטרה פינתה תלמידי חב”ד שהניחו תפילין ב’עזריאלי’

היום (ראשון), לאחר פעילות של חבר מועצת העיר תל אביב ויו”ר ש”ס המקומית, הרב נתן אלנתן, מול הנהלת קניוני עזריאלי – ערך הרב נתן אלנתן סיור במקום עם הנהלת הקניון והשליח הראשי של חב”ד בעיר, הגאון רבי יוסף גרליצקי.

במהלך הסיור סוכם על אישור מיוחד שתעניק הנהלת הקניון להקמת ‘דוכן לזהות יהודית’ מידי יום שישי, שימוקם בכניסה הראשית לקניון עזריאלי, בפינת הרחובות קפלן ודרך מנחם בגין, במקום מוצל ומקורה.

הרב אלנתן, שפעל וטיפל בפרשה, אומר לחרדים 10: “לא יתכן שפעילות קודש של הנחת תפילין במדינת ישראל תגרום לסילוק על ידי המשטרה, כאילו אנו בתקופות הקשות של העם היהודי. אני מקווה כי פתרונה של הסוגייה יביא ברכה להנהלת הקניון ומודה להם על כך”.

קניון עזריאלי, הרב גרליצקי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות