ליאון: “העירייה הפכה לבימת שיסוי מגזרים, לא אגיע לדיון על התחנה”

במועצת העיר ירושלים צפוי הערב דיון על 'מתחם התחנה' – כפי שביקשו שליש מחברי המועצה • משה ליאון: "מועצת העיר הפכה לקרקס חסר משמעות. שום תועלת ממשית לתושבי ירושלים לא תצא מהדיון המפלג"
אריה ריבקינד
י"א תמוז התשע"ח / 24.06.2018 16:41

המועמד לראשות עיריית ירושלים, חבר מועצת העיר משה ליאון, התייחס אחר הצהרים לדיון הצפוי הערב (ראשון) במועצת העיר על ‘מתחם התחנה’.

“לצערי, מועצת העיר הפכה לקרקס חסר משמעות. נציגי ציבור, שטובת העיר ירושלים אינה בראש מעייניהם – הפכו את מליאת המועצה לבימת שיסוי בין המגזרים והאוכלוסיות השונות בעיר כחלק מקמפיין פוליטי”, אמר ליאון.

“כפי שאמרתי בישיבות קודמות, בכוונתי לשמור על הסטטוס קוו ועל האחדות בין הציבורים השונים. שום תועלת ממשית לתושבי ירושלים לא תצא מהדיון המפלג שיתקיים הערב, ולכן לא אטול בו, ובדיונים דומים מסוג זה – חלק, עד לכינון מועצת העיר בראשותי, שתדע לטפל בהידברות וברגישות רבה בסוגיות החשובות לירושלים, תוך שמירה על הסטטוס קוו”.

כפי שדיווח בחרדים 10,  הממונה על מחוז ירושלים במשרד הפנים דחתה את חוות דעתו של היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, והורתה על עריכת דיון בנושא תכנית מתחם התחנה – כפי שביקשו שליש מחברי מועצת העיר.

בסוף חודש מאי שיגרו למעלה משליש מחברי מועצת העיר ירושלים מכתב לראש העיר ניר ברקת, ובו דרישה לכנס את מועצת העיר לישיבה שלא מן המניין, לדיון על התנהלות העירייה בכל הנוגע לתכנית מתחם התחנה. למרות פנייתם כחוק, ראש העיר לא נעתר לכינוס הישיבה.

בשל כך, פנו חברי המועצה במכתב לממונה על מחוז ירושלים במשרד הפנים, כדי שזו תורה לעירייה לכנס את הישיבה.

הממונה על המחוז פנתה במכתב ליועמ”ש של עיריית ירושלים, עו”ד אלי מלכה, לקבל את התייחסותו.

במכתב ששיגר בשבוע שעבר נימק את הסירוב לבקשה ואמר כי למשרד הפנים אין סמכות להתערב בסוגיה זו, כיון שעל נושאים אלו יש מניעה משפטית להחליט עליהם בישיבת המועצה ולפיכך אין חובה לכינוס המועצה.

הממונה על המחוז במשרד הפנים,  לילי פיינטוך, דחתה את חוות דעתו, וקבעה כי אין סמכות לראש העיר שלא להיענות לבקשת הנציגים לכינוס ישיבה שלא מן המניין.

לפיכך, הנחתה את העיריה כי בישיבת המועצה הערב, תעלה סוגיית מתחם התחנה כסעיפים ראשונים בסדר היום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות