ביבי: חוק הגיוס יובא לכנסת בשבוע הבא • דרעי: מתנגדים – ונצביע נגדו

נתניהו בישיבת ראשי סיעות הקואליציה: המשא ומתן בין מרכיבי הקואליציה על נוסחו הסופי של החוק יערך רק לאחר שהחוק יאושר בקריאה ראשונה במליאה • ראשי הסיעות החרדיות הודיעו כי הם מתנגדים לחוק במתכונתו הנוכחית • נתניהו: מתנגד לבקשת דחייה נוספת מבג"צ
אריה ריבקינד
י"א תמוז התשע"ח / 24.06.2018 15:38

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אחר הצהריים (ראשון) בישיבת ראשי סיעות הקואליציה למהלכים המתכוננים לקראת חקיקת חוק הגיוס החדש.

נתניהו ציין כי בשבוע הבא יסתיימו 21 יום של תזכיר חוק הגיוס – ואז ניתן יהיה להביא את החוק לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

ראש הממשלה הבהיר, כי רק לאחר הקריאה הראשונה תתקיים התדיינות בין כל מרכיבי הקואליציה על מנת להגיע להסכמה רחבה על נוסח החוק, לקראת הקריאה השנייה והשלישית.

שלושת ראשי הסיעות החרדיות – ליצמן, גפני ודרעי – הודיעו בישיבת ראשי סיעות הקואליציה כי הם מתנגדים לחוק הגיוס החדש במתכונתו הנוכחית.

לפי דיווח של יקי אדמקר, נתניהו אמר כי הוא מתנגד לבקשת דחייה נוספת מבג”צ על חוק הגיוס – והדגיש: “לא רוצה בחירות, אבל לא מפחד מהן. אם יהיו בחירות – נהיה בסדר”.

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי הודיע לאחר הישיבה: “בישיבת ראשי סיעות הקואליציה שהתקיימה היום הודעתי לראש הממשלה, כי על פי הוראת מועצת חכמי התורה בנשיאות מרן ראש הישיבה שליט”א, סיעת ש”ס מתנגדת לחוק הגיוס במתכונתו הנוכחית ותצביע נגדו במליאת הכנסת.

“כפי שהבהרנו עם קבלת תזכיר החוק, אנו רואים בלימוד התורה ערך עליון בעם ישראל ונעמוד בתוקף שכל לומד תורה יוכל לשקוד על תלמודו ללא הפרעה. לא ניתן יד לשום פגיעה בלומדי התורה או במעמדם של בני הישיבות”.

כתב חרדים 10 מציין, כי לפי שעה אין הסכמה על החוק בין סיעות יהדות התורה – דגל התורה ואגו”י.

ביום חמישי אמר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן: “אם לא נקבל מענה בנושא העקרוני שלנו, שזה חוק הגיוס – לא נהסס לפרוש”.

ליצמן הדגיש את הנחרצות של אגו”י והזכיר: “כמו במשבר הרכבת, שאמרו שלא אתפטר – והתפטרתי”.

הוא הוסיף: “יש דברים שקשה לנו לוותר ואנחנו מנסים להגיע לפתרון אמיתי וארוך טווח, ומי שיחליט אלה חברי מועצת גדולי התורה שלנו”.

ומה האפשרויות? “אולי פתרון משפטי, אולי דחייה. לא יקרה כלום שידחו את הדד ליין של בג”צ שזה ספטמבר. נדון ונחליט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בס"ד דברי אלוקים חיים - מתו"ד מרן זקן ראשי הישיבות הגאון האדיר הצדיק ר' משולם דוד הלוי סאלוויציק שליט"א
    24/06/2018 21:59
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בס”ד

    דברי אלוקים חיים – מתו”ד מרן זקן ראשי הישיבות הגאון האדיר הצדיק ר’ משולם דוד הלוי סאלוויציק שליט”א בן מרן רשכבה”ג מרן הגרי”ז מבריסק זצוק”ל זי”ע.

    מוצש”ק פר’ חוקת תשע”ח

    …הרבונו של עולם העניש אותנו והביא עלינו גלות המר והנמער הזה, בחושך נורא, ממש לא יאומן. הרי כבר איתא כן בחז”ל ייתי ולא יחמינא… ולפני שנים ידעו מזה ועכשיו.., גלות נורא שיש מדינה בארץ ישראל…. אין מכירים בתורה הקדושה, ואינם מכירים בהקב”ה כלל וכלל….

    ויש כנסת המינים בפלטרין של מלך, שיושבים שם מושחתים ומנובלים, מה שעושים שם עכשיו חוק והורסים התורה!!!! רח”ל! רח”ל! לפני שנים היה להם עוד איזה מיני רעיונות של פרומקייט’ן וכדו’ ועכשיו הם עושים שם מרד גלוי בתורה, וברבונו של עולם, ובמתן תורה, מרידה גלויה ברבים, וכולם שמחים עם זה? ועוד המנהיגים שלהם הם מיוחסים אצלם ומקבלים אותם בכבוד גדול, למורדים אלו ובוגדים אלו!! …השם ירחם!! השם ירחם!! עכ”פ הבני תורה היכן הם!!! לכה”פ שהם יבינו מה שקורא כאן.