ביהמ”ש: האירוע ‘משיח בכיכר’ יתקיים בהפרדה בין נשים לגברים

סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א דן בעתירה שהגיש הפלג המשיחי לאפשר קיום אירוע 'משיח בכיכר': "אין שום סיבה לא לקיים את האירוע בהפרדה" • הציע לעירייה לחזור בה מההחלטה - וזו נענתה • מלכיאלי: "יש גבול לצביעות ולהתחסדות של יפי הנפש" • אזולאי: חולדאי קיבל שיעור בדמוקרטיה
חיים טוויל
י"א תמוז התשע"ח / 24.06.2018 14:14

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט קובי ורדי, דן בצהריים (ראשון) בעתירה שביקשה לאפשר מחר את קיומו של אירוע ‘משיח בכיכר’ שמארגן הפלג המשיחי בכיכר רבין – וקבע: האירוע יתקיים בהפרדה מגדרית.

העתירה הוגשה לאחר החלטת ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, לאסור על קיום האירוע בכיכר רבין בהפרדה בין נשים לגברים.

ההחלטה של השופט התקבלה, זאת לאחר שהעירייה חזרה בה במהלך הדיון בבית המשפט.

במהלך הדיון תקף השופט את עמדת העירייה וארגוני הנשים שעתרו נגד קיום האירוע – וציין: “אין שום סיבה לא לקיים את האירוע בהפרדה”.

השופט מתח בדיון ביקורת על עיריית תל אביב, על שלא ערכה שימוע כנדרש לעמותה המארגנת, ועל כך שאסרה על קיום ההפרדה באירוע בשלב מאוחר מדי.

לשדולת הנשים אמר השופט כי אינו משתכנע מטיעוניה, ובתגובה לטענות שדולת הנשים וארגונים נוספים שביקשו להצטרף לדיון – אמר: “תשמרו את הטענות שלכן למקרים יותר חשובים. זה הציבור שזו ההלכה שלו וצריך לכבד את זה”.

השופט  נתן לעירייה ולארגונים שעתרו עשר דקות להחליט האם הם חוזרים בהם מהתנגדותם לקיום האירוע.

בתום עשר הדקות הודיעה העירייה, כאמור, כי היא חוזרת בה מההתנגדות לקיום האירוע.

צילום: אבי בן שמעון

למשמע הבשורה על האישור לקיום האירוע פרצו אנשי הפלג המשיחי שהיו באולם בשירה. השופט לא אהב זאת והיסה את השירה: “אני מכבד אתכם, תכבדו גם אתם אותי”.

ח”כ מיכאל מלכיאלי מש”ס: “פסיקת בית המשפט לאשר את האירוע בתל אביב בהפרדה, היא פסיקה מבורכת. יש גבול לצביעות ולהתחסדות של יפי הנפש שכופים עלינו כפיה חילונית”.

ח”כ ינון אזולאי מש”ס הגיב: ״חולדאי קיבל היום שיעור בדמוקרטיה מבית המשפט, שבפסיקתו התקדימית קבע שאין מקום לכפייה חילונית בעיר תל אביב״.

ראש עיריית ת”א-יפו הודיע כי יכבד את החלטת בית המשפט, אך ימשיך לעמוד על כך שלא יתקיימו עוד אירועים בהפרדה מגדרית בעיר. “בכך מסמנים קו אדום בנוגע לאפליה והדרה מגדרית במרחב הציבורי”, נמסר מהעירייה.

כפי שדווח בחרדים 10, רון חולדאי הודיע ביום שני בערב כי לא יאפשר הפרדה בין נשים לגברים באירועים במרחב הציבורי בתל אביב-יפו.

ראש העיר נסמך על חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה, אשר קבע לראשונה כי בסמכות העירייה להחליט כי לא תתקיים כל הפרדה מגדרית באירוע המתקיים באישורה.

בהודעה מיוחדת  שפרסם אמר חולדאי נאמר: “עירנו תל אביב-יפו, בה הוקראה מגילת העצמאות, הייתה תמיד חלוצה בכל הקשור לשמירה על זכויות האדם, שוויון ושוויון מגדרי בפרט. החלטה זו עולה בקנה אחד עם ערכיה של מדינת ישראל החותרת לשוויון זכויות תוך ביעור התופעה החמורה של הדרת נשים מהמרחב הציבורי”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המשמעות היא . . .
    24/06/2018 14:48
    גרגמל
  1. מנחם מנדל יישב בצד אחד וחיה מושקא תישב בצד השני.

  2. כל הכבוד לחבד
    24/06/2018 20:57
    יהודי
  3. אין על חבד בעולם !!!!!!!!!!

  4. לכבד
    25/06/2018 13:11
    דוד דה ברעסר
  5. ב”ה
    בקשר לדברי השופט “תכבדו גם אתם אותי”: האם יש כבוד יותר מזה שמקבלים את החלטתו בשמחה כזו שאפילו רוקדים משמחה? ובמיוחד חסידי חב”ד, שנוהגים לציין אירועים משמחים עם ריקוד חסידי.