ביבי: בולגריה תפתח קונסוליה בי-ם • ביקר את בית המלוכה הבריטי

נתניהו סיפר בפתח ישיבת הממשלה על פגישותיו בסוף השבוע עם נציגי ממשל טראמפ - ועידכן: "שוחחתי עם ראש ממשלת בולגריה שהחליט לפתוח קונסוליית כבוד בירושלים. אמרתי לו שזה צעד מבורך ואני מקווה שיוביל לפתיחת שגרירות בירושלים"
אריה ריבקינד
י"א תמוז התשע"ח / 24.06.2018 13:03

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיווח הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה השבועית על פגישותיו בסוף השבוע עם נציגי ממשל טראמפ המבקרים בישראל.

“בסוף השבוע פגשתי את ג’ארד קושנר וג’ייסון גרינבלט לשתי פגישות חשובות. שוחחנו על התהליך המדיני, על סוגיות האזור, וגם היתה התמקדות מיוחדת במצב בעזה. הייתה תמיכה מוחלטת לעמדותינו ופעולותינו להבטיח את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה וביטחון ישובי עוטף עזה, דברים שנאמרו גם באופן פומבי על ידי נציגי הממשל האמריקני”.

לדברי ראש הממשלה, “בפגישה עלתה השאלה כיצד אפשר לפתור את הבעיה המוניטרית בעזה בלי לחזק את חמאס. הדברים האלה ברורים, קודם כל איך שומרים על הביטחון ואחר כך איך מונעים התלקחות רחבה, אם הדבר הזה בכלל אפשר.

“אני הבעתי הערכה גדולה לנשיא טראמפ, למזכיר המדינה פומפיאו ולשגרירה היילי על התמיכה החזקה והרצופה באו”ם שהיא באמת מרשימה מאוד”, סיפר ראש הממשלה.

בהמשך סיפר נתניהו על שיחה שקיים אמש עם ראש ממשלת בולגריה. “אתמול שוחחתי בצאת השבת עם ראש ממשלת בולגריה ידידי בכולקוב בוריסוב. הוא החליט אחרי שהיה כאן בביקור כמר ימים קודם לכן, כצעד ראשון לפתוח קונסוליית כבוד כאן בירושלים.

“הוא טרח להסביר לי שהקונסול לא יטפל רק בענייני בולגריה בירושלים, אלא בענייני בולגריה בכל מדינת ישראל. אמרתי לו שזה צעד מבורך שאני מקווה שיוביל לפתיחת שגרירות בולגריה הרשמית והשלמה בירושלים” .

בשיבת שרי הליכוד, שנערכה לפני ישיבת הממשלה, מתח נתניהו ביקורת על בית המלוכה הבריטי שפרסם את תוכנית הביקור של הנסיך ויליאם במזרח ירושלים וכינה את האזור: “שטחים פלסטיניים כבושים”.

נתניהו אמר: “על כל מדינות העולם להבין שירושלים היא בירת הנצח של ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות