הגר”צ שינקר: דגל עשו לנו תדמית של פראי אדם והצליחו

"לא רואה מכזאת הפגנה שיוצא חיזוק לאידישקייט. אני שומע מכל הצדדים, מכל קווי האינטרנט, זה האווירה שהם משרים, שאנשים מופרעים, קנאים, משתוללים" • "ר' צבי פרידמן הם שולטים עליו, ולכן הם מעוניינים להגדיל אותו ולעשות שהוא הוא הקובע. זה בעיה שצריך לאט לאט להתגבר עליה"
יוסף גרינבוים
י"א תמוז התשע"ח / 24.06.2018 11:59

הגאון רבי צבי שינקר, ראש ישיבת ‘בית דוד’, הנמנה על המועצת של רבני ‘הפלג הירושלמי’, מנמק מדוע הוא יוצא נגד ההפגנות – ומתייחס לנעשה בהנהגה הרוחנית של מפלגת ‘בני תורה’.

לדבריו, “קו העבודה” של אנשי ‘דגל התורה’ הוא ליצור לאנשי ‘הפלג’ תדמית של “קנאים מופרעים” – והם הצליחו בכך.

בהקלטה המתפרסמת בחרדים 10, באדיבות ‘הקו החרדי’-0799425802, נשמע הגאון רבי צבי שינקר אומר: “אדרבה, לא זו הדרך ולא רואים בזה תועלת. באופן אישי אני אומר לך, אני לא חושב שצריך לעשות את זה. בא אחד אתמול לשאול אותי, אני לא יודע מי, אברך אחד, אמרתי לו זה לא על דעתינו ואני לא חושב שצריך לעשות כזה דבר. הסברתי לו גם בכנות למה, הם רוצים לתת תדמית לאנשי עץ כאנשים פראי אדם, מופרעים, זה כל הזמן הם עובדים, זה הקו עבודה שלהם.

שואל: של מי?

הרב שינקר: של אנשי דגל. שזה אנשים קנאים מופרעים, כל העיתונות הם מדליקים את ההודעה הזאתי, אני שומע מכל הצדדים, מכל הקווים של האינטרנט, בכל המקומות זה האווירה שהם משרים, כן, שזה אנשים מופרעים, קנאים, משתוללים, עושים ככל העולה על רוחם, בלי שום יישוב הדעת, זה בעצם מה שהם רוצים לעשות להשוות תדמית, ולדאבון… ובצער גדול הם הצליחו הרבה מאוד בתדמית הזאת.

זה תדמית שהפוך, מורידה את ה… אנשים מסתכלים על כל העשיה לא כמיושבת, אלא סתם כאנשים נטורי קרתניק’ס מופרעים, זה בעצם מה שהם כל הזמן עובדים לעשות, וכזה דבר משלים את התמונה.

מה הם יגיבו, אנשים מופרעים באו לצעוק, אני לא רואה מכזאת הפגנה באופן אישי שיוצא חיזוק לאידישקייט. לדעתי זה רק מקלקל את כל התדמית שלנו, אני אומר לך מה שאני חושב, אני לא דיברתי עם אחרים. זה הם יגיבו וזה הם יגידו וזה הרושם שיתהלך ברחוב..

שואל: הרב לא מרגיש שיש אוירה בציבור, שיש בלבול בציבור שלנו?… צריך איזה קו, אולי כינוס מועצת או מה…?

הרב שינקר: יש קצת בלבול, אני לא יכול לבאר את כל מה שמונח בזה, אם היה אפשר לעשות סדר, אם היה סדר גמור, אז היה אפשר לעשות משהו אחר, כאן יש מימין מפריעים, ומשמאל מפריעים ובאמצע מפריעים לעשות את הקו האחיד.

יש כאן כאלה שהם חושבים שהם יודעים מה שר’ שמואל היה אומר, ואת זה צריך לעשות כמה תלמידים שלו ובלי להתחשב ב… והם הקובעים של כלל ישראל מה לעשות.. ככה הם חושבים.

יש כאלו קנאים שצועקים שהם מקולקלים, צריך לעשות הרבה יותר קיצוני, שבעצם הם אנשים מופרעים, סתם.. בלי שום יישוב הדעת בלי שום דבר, על כל פנים…

ויש עוד בעיה גם עם ר’ צבי פרידמן – (-מהרבנים הבכירים של הפלג) שכל הזמן יוצא עם כל מיני הכרזות, כן, זה בעיה קשה מאוד, לכן אתה שואל למה אין קו אחיד, זה בעיה קשה מאוד כאן.

שואל: אבל העיתון (-הפלס) עושה קו כאילו ר’ צבי פרידמן הוא המאן דאמר…

הרב שינקר: זה… למה שזה הוא רוצה, צבי פרידמן ממושמע לו. אתה צריך להבין מה ש.. למה הוא עושה? הוא עושה למה שהוא רוצה ככה לעשות, למה שצבי פרידמן ממושמע לו, וממילא הוא מנהיג את הדור, זה בעצם מה שהוא רוצה וזה בעצם מה שהוא עושה, ור’ צבי פרידמן הוא הכלי שרת שלו.

זה כאן הבעיה, אתה שואל למה אין קו אחיד אני מסביר לך שהולך כאן דבר שצריך לארוך זמן עד שיוכלו להתגבר על זה.

יש כמה אנשים שחושבים שהוא יודע את הדעת תורה הנכונה, הוא קיבל מזה… והוא צריך להחליט כל דבר מה לעשות ואיך להסתכל, נו נו, מי שרוצה לשמוע לדעתו, הוא רחוק מיישוב ה… בהרבה דברים מהקו שבאמת צריך ללכת, רק הוא חושב שהוא המכריע האמיתי.

ומה נעשה? ר’ צבי פרידמן הם שולטים עליו, ולכן הם מעוניינים להגדיל אותו ולעשות שהוא הוא הקובע, אני רק אומר לך שזה בעיה רצינית, זה בעיה שצריך לאט לאט להתגבר עליה. כעת זה הבעיה.

האזינו:

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האיש מצחיק אותי
    24/06/2018 13:35
    דודו
  1. נכון לעכשיו

    שיסביר במה הוא הצליח

    חבר בלתי רלוונטי במועצת של עץ

  2. איך אתם מעזים לא לומר את האמת לציבור לשכם???
    24/06/2018 15:17
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. איזו מן מועצת זו שכל אחד שם מדבר “מאחורי הגב”, במקום לצווח את האמת בקולי קולות? ככה מעבירים לציבור “דעת תורה”?? זו “המסורת” שלכם שאתם מתפאירים בה כ”כ הרבה??

    מתברר שוב, שאינכם ראויים לשום הנהגה, ואתם רחוקים מהאמת כרחוק השמש מכדור הארץ…