המשטרה חושדת: בת 11 הציתה את בית משפחתה בהחומה השלישית

חיים טוויל
|
י"א תמוז התשע"ח / 24.06.2018 01:28
שריפה פרצה בליל שבת בבניין ברחוב החומה בבירה – וחמישה בני משפחה חולצו מהחלון • גורמים המעורים בחקירה: “הגורם לשריפה אינו נרות השבת שדלקו בדירה, אלא דליקה מכוונת” – וקישרו ילדה בת 11 לשריפות נוספות באזור

האם השריפה שפרצה בליל שבת בבניין ברחוב החומה בירושלים נגרמה כתוצאה מהצתה?

לפי דיווח במעריב, גורמים במשטרה טוענים כי אחד הכיוונים שנבדקים הוא כי הגורם לשריפה היו נרות השבת שדלקו בדירה.

עם זאת, גורמים המעורים בחקירה העריכו בשיחה עם כתב ‘מעריב’ אלון חכמון,  כי “נראה שהגורם לשריפה הוא לא נרות השבת”. לדבריהם, נבדק חשד לפיו ילדה בת ה-11 שחולצה מהבית הבוער, גרמה לשריפה הזו – ולמספר מקרים נוספים.

לפי דיווח ב’החדשות’, הילדה, שנמלטה מהחלון עם ארבעה בני משפחה נוספים, תושאלה בשטח לפני שפונתה לבית החולים.

השריפה ברחוב החומה בירושלים פרצה בליל שבת, ובני הבית נאלצו להימלט מאימת הלהבות דרך החלון. למקום הוזנקו חמישה צוותי כיבוי והצלה ושני מנופי גבהים ותוך זמן קצר חולצו כל הלכודים מהבניין, כשהם במצב קל לאחר ששאפו עשן.

בסריקות שבוצעו בבניין אפוף העשן, ובדירה הבוערת, לא אותרו לכודים או נפגעים, אך נזק כבד נגרם לדירה ולחלק מהבניין.

לפי הדיווח במעריב וב’החדשות’, גורמים המעורבים בחקירה סיפרו, כי אותה ילדה חשודה בהצתה נוספת שאירעה בבתי אונגרין שבשכונת מאה שערים בירושלים לפני כשבועיים: לוחמי האש שהגיעו למקום, הבחינו בשריפה מפותחת בדירה, ועשן סמיך האופף את כל המבנה.

הם חדרו אל המבנה הבוער, סרקו אחר לכודים, כיבו את הלהבות, מנעו את התפשטות האש לבתים סמוכים ואווררו את המקום מהעשן הרב והרעיל שהצטבר בו.

מהחקירה הראשונית עלה, כי השריפה החלה ככל הנראה בעקבות הצתה של המבנה.

לפי גורמים בחקירה, החשד התעורר בעקבות הדמיון בין המקרים, ונבדק אם הילדה ביצעה הצתות נוספות. החקירה בעניינה של בת ה-11 תימשך.

גורם במשטרה הסביר כי על פי העדויות האירוע נגרם מנרות שבת, אם כי הילדה בת ה-11 אכן נכחה בעוד מקרים של שריפות בדירות אחרות.