הילדה החרדית בת הארבע שטבעה בכינרת בחוף ללא מציל – נפטרה

נקבע מותה של הילדה בת ה-4 ממשפחה חרדית בכרמיאל שטבעה אתמול בחוף שיזף בעין גב, שבו אין שירותי הצלה • היא פונתה לבית החולים זיו בצפת במסוק, תוך פעולות החייאה, לא דופק וללא נשימה • במשך יממה נאבקו הרופאים על חייה, אך ללא הצלחה
חיים טוויל
י' תמוז התשע"ח / 23.06.2018 20:45

למרות מאמצים ממושכים של הצוות הרפואי – שלומית לקס ע”ה, הילדה בת ה-4 ממשפחה חרדית בכרמיאל, שטבעה בחוף שיזף בכינרת ביום שישי, והובאה מצב קריטי, ללא נשימה ודופק – נפטרה.

ד”ר יורי וינר, מנהל טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי זיו בצפת אומר, כי “הפעוטה הובאה על ידי מסוק של מד”א במצב אנוש, לאחר טביעה בחוף ללא שירותי הצלה, כנראה לאחר זמן רב במים, וזמן ממושך מזמן הטביעה ועד שקיבלה טיפול בשטח, עקב המרחק משירותי ההצלה באזור.

מצבה של הפעוטה היה ללא דופק ,ללא נשימה. נעשו ניסיונות החייאה גם בשטח וגם במסוק, ובהמשך על ידי הצוות הרפואי בחדר הטראומה ובטיפול נמרץ ילדים, אך למרות המאמצים הרבים, לצערנו, הפעוטה נפטרה”.

ד”ר וינר הסביר כי בעת טביעה, מתמלאות הריאות במים ונוצר מצב של חוסר חימצון ואיוורור הגורמים לכשל נשימתי.

מבית החולים נמסר: “הודעה נמסרה למשפחה. המרכז הרפואי זיו משתתף בצער המשפחה. בני המשפחה חרדים ומבקשים שלא להתראיין”.

חובש רפואת חירום במד”א תמיר סתאוי שהגיע למקום סיפר ביון שישי: “כשהגעתי ראיתי סמוך לקו המים בחוף לא מוכרז ילדה כבת 4 שוכבת מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. יחד עם חובש מד”א והמציל שהגיעו למקום באופנוע ים-בולנס מד”א מחוף עין גב וצוות הפאראמדיקים של מסוק מד”א שנחתו בסמוך ,הענקנו לילדה טיפול רפואי וביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, והיא פונתה במסוק מד”א תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים וביצוע פעולות החייאה לבי”ח זיו כשמצבה קריטי”.

מהמשטרה נמסר: “בחוף שיזף-רותם ילדה בת ארבע טבעה ובהמשך נמשתה מהמים על ידי הוריה כשמצבה מוגדר אנוש. הוריה של הילדה, שהבחינו בהיעלמותה, פתחו בחיפושים על החוף ולבסוף איתרו אותה בתוך האגם. היא נמשתה מהמים והצוות הרפואי שהוזעק למקום ביצע בילדה פעולות החייאה והיא פונתה במסוק לבית החולים זיו בצפת”.

במשטרה הדגישו: “חוף שיזף-רותם אינו מוכרז לרחצה ואין שם עמדת מציל”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אתם דפוקים בראש או מה? הילדה נפטרה לא בכלל שהיא
    23/06/2018 22:13
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אתם דפוקים בראש? הילדה נפטרה כי היא טבעה בים זה

    אז מה קשור בכותרת הילדה החרידית טבעה בים ?

    הכותרת צריכה להיות הילדה טבעה בים כי ההורים
    שלה נקחו אותה לים ללא מציל

  2. האם זו אצבע אלוהים
    23/06/2018 23:40
    לא חרדי
  3. רחצה בחוף לל מציל הינה בניגוד לציווי “ונזהרתם לנפשותיכם”. האין היא?

    • א   25/06/2018 09:39

      הם הלכו לעשות על האש לכבוד היום הולדת של שלומציון ע”ה. באיזשהו שלב, שמו לב שהיא נעלמה ומצאו אותה במים. לא היו להם שום כוונה להכנס למים.

  4. לא משנה אם היא חרדית או לא!
    19/07/2018 15:27
    אנונימית
  5. א. היא לא חרדית אני מכירה תמשפחה
    ב. זה ממש ממש לא משנה אם היא חרדית או לא… לא צריך לכתוב אתזה בכותרת!