בת 4 טבעה בכינרת: מצבה קריטי • התפללו: שלומציון בת בלומה מימי

חיים טוויל
|
ט' תמוז התשע"ח / 22.06.2018 16:22
ילדה בת 4 טבעה בחוף לא מוכרז בחוף רותם שיזף בעין גב • חובשים ופרמדיקים של מד”א שהוזעקו למקום פינו אותה לבית החולים זיו בצפת במסוק, תוך פעולות החייאה • בית החולים: “רופאים בחדר הטראומה נלחמים על חייה”

ילדה בת 4, בת למשפחה חרדית, טבעה אחר הצהרים (שישי) בחוף רותם שיזף בעין גב, ונמשתה מהמים על יד  הוריה כשמצבה מוגדר אנוש.

צוותי מד”א שהוזעקו לזירה ביצעו בה פעולות החייאה ופינו אותה במסוק לבית חולים זיו בצפת, כשהיא במצב אנוש ללא דופק וללא נשימה, שם נלחמים הרופאים על חייה.

חובש רפואת חירום במד”א תמיר סתאוי שהגיע למקום סיפר: “כשהגעתי ראיתי סמוך לקו המים בחוף לא מוכרז ילדה כבת 4 שוכבת מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. יחד עם חובש מד”א והמציל שהגיעו למקום באופנוע ים-בולנס מד”א מחוף עין גב וצוות הפאראמדיקים של מסוק מד”א שנחתו בסמוך ,הענקנו לילדה טיפול רפואי וביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, והיא פונתה במסוק מד”א תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים וביצוע פעולות החייאה לבי”ח זיו כשמצבה קריטי”.

מהמשטרה נמסר: “בחוף שיזף-רותם ילדה בת ארבע טבעה ובהמשך נמשתה מהמים על ידי הוריה כשמצבה מוגדר אנוש. הוריה של הילדה, שהבחינו בהיעלמותה, פתחו בחיפושים על החוף ולבסוף איתרו אותה בתוך האגם. היא נמשתה מהמים והצוות הרפואי שהוזעק למקום ביצע בילדה פעולות החייאה והיא פונתה במסוק לבית החולים זיו בצפת”.

במשטרה הדגישו: “חוף שיזף-רותם אינו מוכרז לרחצה ואין שם עמדת מציל”.

מבית החולים נמסר: “לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת, הובאה באמבולנס מוסק של מד”א, בת 4 שטבעה בחוף שיזף בכינרת. מאמצי החייאה נעשו על ידי צוות מד”א בחוף ובמסוק – אך הילדה עדיין ללא דופק וללא נשימה במצב קריטי. הרופאים בחדר הטראומה נלחמים על חייה”.

בהמשך היא הועברה לטיפול נמרץ ילדים במצב קריטי, כשצוות מורחב של רופאים עדיין נאבק על חייה.

התפללו: שלומציון בת בלומה מימי לרפואה שלמה