“בושה”: דוכן תפילין ליד התחנה המרכזית בבירה – נקנס ב-475 ש”ח

יוסף גרינבוים
|
ט' תמוז התשע"ח / 22.06.2018 12:12
אחרי הרצליה ותל אביב – גם ניר ברקת? דב בער כהן, חסיד חב”ד תושב רמת שלמה, מפעיל כבר יותר מארבע שנים דוכן להנחת תפילין ליד התחנה מרכזית בירושלים • היום, לראשונה, פקח של העירייה הורה לו לקפל את הדוכן – ומשסירב קיבל דו”ח • אלי ישי:” אקח על עצמי את תשלום הקנס בכל יום”

גם ברקת נגד הנחת תפילין? דב בער כהן, חסיד חב”ד תושב רמת שלמה, מפעיל כבר יותר מארבע שנים דוכן להנחת תפילין ליד התחנה מרכזית בירושלים, ומציע לעוברים ושבים לזכות במצווה.

אלא שהיום נכונה לו הפתעה: פקח של העירייה הורה לו לקפל את הדוכן – ומשסירב קיבל דו”ח על סך 475 ש”ח.

“מעל 4 שנים שהדוכן שליד התחנה מרכזית עומד פה כל יום מהבוקר עד הלילה”, אומר כהן. “היום הגיע פקח ואמר שיש לו הוראה לקפל את הדוכן – ובעקבות זה קיבלתי דו”ח על סך 475 ש”ח. בושה”.

אחר כך הוסיף: “זה רק יתן לי כח להמשיך”.

יו״ר יחד אלי ישי: “מזה 4 שנים דב בער כהן עומד כל יום סמוך לתחנה המרכזית בירושלים ומציע לעוברים והשבים להניח תפילין. הבוקר הגיע פקח עירוני, הורה לו לקפל את הדוכן ונתן לו דו״ח על סך 475 שקלים.

הנחת תפילין, קנס

הקנס. באדיבות המצלם

“קמפיין ה’הדתה’ שהחל להשתולל בתקשורת מחלחל אט אט ומגיע למקומות שלא היינו מתארים! מי היה מאמין שבירושלים עיר הקודש יתנו קנס לאדם שמניח תפילין לציבור?! אסור בשום אופן לאפשר למציאות הזו להפוך לשגרה במדינת ישראל. פניתי לידידי ניר ברקת בדרישה לבטל מיידית את הקנס ולשנות את ההנחיות לפקחים”.

ישי הוסיף: “שוחחתי כעת עם דב בער היקר, והודעתי לו שביום ראשון בעזרת ה’ אצטרף אליו בדוכן לזיכוי הרבים, ואקח על עצמי את תשלום הקנס בכל יום, עד אשר תבוטל ההנחיה המחפירה הזו. לכבוד הוא לנו לשלם ולהיות שותפים יחד איתו בזיכוי הרבים. בשום אופן לא נוותר על הנחת תפילין למאות אנשים מדי יום. חזק ואמץ!”

תגובת עיריית ירושלים טרם התקבלה. לכשתתקבל – נפרסמה.

אין זו הפעם הראשונה שפקחי עירייה קונסים מפעילי דוכנים להנחת תפילין: בחודש אלול התחוללה סערה לאחר שפקח של עיריית הרצליה קנס את יוסף יצחק אמיתי, חסיד חב”ד שהתייצב, כמו בכל יום שישי, ליד בית חב”ד ברחוב קהילת ציון בהרצליה עם דוכן תפילין, והציע לעוברים ושבים לזכות במצווה.

אמיתי נקס אז בסכום של 730 שקל.  “הנ”ל התבקש מספר פעמים לפנות את השולחן עם התפילין”, כתב הפקח העירוני. “אך לא הסכים להתקפל מהמקום. כמו כן מטריד עוברי אורח בזה שמבקש מהם להניח תפילין”.

בעקבות הסערה שהתחוללה, הקנס בוטל וראש העיר התנצל.

כחודש וחצי אחר כך, פקח של עיריית תל אביב הורה לפעילים מבית חב”ד בשכונת רמת אביב ג’ לפנות דוכן להנחת תפילין – בתוך שעה.

הפעילים הצהירו אז בדו”ח הדרישה: “אנו עומדים כאן במצוות הרבי מליובביץ כבר 20 שנה ונותנים סיוע לכל היהודים בהנחת תפילין וחלוקת נרות שבת. אני בהלם מוחלט שבמדינה יהודית מקבלים דרישה לפינוי דוכן יהודי זה”.