מארגני ‘משיח בכיכר’ עתרו נגד חולדאי: ‘רוצים הפרדה בכיכר רבין’

מארגני האירוע 'משיח בכיכר' טוענים בעתירה שהגישו לביהמ"ש המחוזי: עיריית ת"א ידעה ואישרה האירוע כבר לפני כמה חודשים ורק כעת חזרה בה • אחד המארגנים גילה: העירייה הסכימה שנקיים הכינוס בכל מקום - מלבד כיכר רבין • העירייה: "בסמכותנו לקבוע שלא תתקיים כל הפרדה"
אריה ריבקינד
ט' תמוז התשע"ח / 22.06.2018 10:23

אנשי הפלג המשיחי, המארגנים את אירוע ‘משיח בכיכר’ בתל אביב, הגישו אתמול (חמישי) עתירה דחופה לבית המשפט המנהלי נגד ראש עיריית ת”א רון חולדאי, לאחר שהודיע כי לא יאפשר לערוך את האירוע המתוכנן ביום שני הקרוב בכיכר רבין, בהפרדה בין נשים וגברים.

ביום ראשון יתקיים הדיון בעתירה.

לפי דיווח בישראל היום, מארגני טוענים כי העירייה ידעה ואישרה את האירוע כבר לפני כמה חודשים ורק כעת חזרה בה. לדבריהם, “בהחלטת השימוע שנערך בעיריית תל אביב, הודיעה העירייה למארגני אירוע ‘משיח בכיכר’ כי תאפשר לקיים את האירוע בהפרדה בין נשים לגברים, אך ‘ללא מחיצה פיזית'”.

המארגנים  עתרו לבית המשפט בדרישה להקמת המחיצה בין הנשים לגברים – “לפי כללי ההלכה – כפי שסוכם עם העירייה מראש, וכפי שהיה בכל האירועים שערכו המארגנים בכיכר בשנים הקודמות”.

מעיריית ת”א נמסר בתגובה לישראל היום: “היועמ”ש קבע ב־18 ביוני כי לעירייה שיקול דעת רחב לקביעת תנאים בנוגע לאישור השימוש במרחב הציבורי וכי בסמכותה לקבוע שלא תתקיים כל הפרדה מגדרית באירוע המתקיים לפי הרשאתה. נלמד את העתירה ונגיש את תגובתנו לבית המשפט”.

בנצי פרישמן, אחד ממארגני האירוע, גילה הבוקר, בתוכנית ‘בוקר אור’ בערוץ 14, כי עיריית תל אביב הסכימה לאפשר את קיום האירוע בהפרדה בכל מקום אחר בתל אביב, מלבד כיכר רבין.

לדבריו, לאחר שהודיעה העירייה למארגני האירוע כי לא תאפשר לקיים אותו בכיכר רבין במתכונתו הנוכחית, הציעה העירייה את פארק הירקון כתחליף. “הציעו לנו לעשות את זה בכל מקום אחר”, סיפר פרישמן, “אם הבעיה היא כבוד האישה והחלטת ממשלה, מדוע בכל מקום אחר בתל אביב, או בבני ברק, זה בסדר?”.

הוא הוסיף:  “היה אירוע לפני שנתיים בכיכר רבין, והוא התרחש בלי בעיות. על פי הסיכומים שלנו עם העירייה, היה לנו אישור לעשות את זה, עד שהתעורר ה’בלגן'”.

פרידמן הדגיש: “גברים ונשים מקבלים אצלנו מרחב שווה. נשים לא יעלו לנאום – אך אין נשים חרדיות שמעוניינות בכך. אנחנו נותנים לכל אחד את המקום שלו – כמו שהוא רוצה, מה שמכבד אותו. אם לא תהיה מחיצה, הרבה נשים לא ירצו להגיע”.

מיכל שלו-פרייכר, נשיאת ‘הפורום החילוני’ זעמה: “אנחנו צריכים לשמור על החילוניות, על הערכים של הומניזם ושוויון, אך לא על פלורליזם ריק שמאפשר לדרוס אותנו בערים שלנו. פלורליזם צריך להגן על עצמו, כערך ריק אין לו שום משמעות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות