הנקמה של נתניהו בסוכנות? ביטל כינוס של ועדת התיאום בשבוע הבא

ראש הממשלה שהתנגד למינוי של יצחק הרצוג משום שביקש לבחור במקורבו השר יובל שטייניץ , ביטל בתגובה כינוס של ועדת התיאום בין הממשלה לסוכנות שהייתה אמורה להתקיים ביום שני
אריה ריבקינד
ח' תמוז התשע"ח / 21.06.2018 18:14

ראש הממשלה שניסה לבטל את החלטת ועדת המינויים של הסוכנות היהודית לבחור בח”כ יצחק הרצוג ליו”ר הבא של הסוכנות – מצא דרך להביע את מורות רוחו מהכישלון האישי.

אחר קבלת ההודעה הרשמית כי הוחלט לבחור, למרות בקשתו, בהרצוג – הוא הודיע,  בסנקציה מופגנת, על ביטול כינוס ועדת תיאום הפעולות בין הממשלה לבין הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית, שצפויה הייתה להתקיים ביום שני.

נתניהו ביקש למנות את מקורבו השר יובל שטייניץ לתפקיד יו”ר הסוכנות היהודית, ולמרות שאמש, כאשר הבין שבחירתו של הרצוג כמעט בטוחה, הוא ניסה להפעיל לחץ אחרון כדי לשנות את המינוי – הוא  נכשל.

הרקע לכישלונו של נתניהו הוא הקרע עם ראשי הרפורמים והקונסרבטיבים בארה”ב, המחזיקים בכוח משמעותי בהנהלת הסוכנות.

יצוין, כי הרצוג זכה לתגובות חמות לאחר ההודעה על המינוי הצפוי –  מצד חברים בקואליציה ובאופוזיציה, שאמרו כולם כי הוא אחד האנשים המתאימים ביותר לתפקיד.

הרצוג יכנס לתפקיד בראשית חודש אוגוסט, ויחליף את היו”ר היוצא, נתן שרנסקי.

עם פרסום ההודעה הוא הגיב:  “לאור פניה שקיבלתי ממנהיגי יהדות התפוצות, הסכמתי לקחת על עצמי את תפקיד יו”ר הסוכנות היהודית. אלה הם ימים של אתגרים משמעותיים בכל הנוגע ליחסי העם היהודי ומדינת ישראל. אכנס לתפקיד החל מה-1 לאוגוסט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות