דרעי מפעיל חוק המרכולים: אוסר על פתיחת חנויות בשבת בראשל”צ

בתשובה לעתירה שהגישה עיריית ראשל"צ, הדורשת לאשר פתיחת מרכולים בשבת - השיב דרעי לבג"ץ כי כי לחוק העזר העירוני אין תוקף כל עוד הוא לא אושר על ידי שר הפנים • מנכ"ל 'ישראל חופשית': "השקר שמכרו בליכוד ובכולנו התגלה היום. אמרו שוב ושוב שחוק המרכולים לא ישנה דבר"
אריה ריבקינד
ח' תמוז התשע"ח / 21.06.2018 15:18

 חוק המרכולים מופעל: שר הפנים אריה דרעי העביר  אתמול את תשובתו לבג”צ בעתירה שהגישה עיריית ראשל”צ – והודיע: דוחה את שינוי חוק העזר העירוני שביצעה העירייה ומותיר את האיסור על פתיחת מרכולים בשבת.

מדובר בפעם הראשונה מאז שחוק המרכולים נכנס לתוקפו ששר הפנים לא מאשר חוק עזר העוסק במסחר בשבת.

עיריית ראשל”צ טענה בעתירה כי חוק העזר העירוני של העירייה בעניין פתיחת עסקים בשבת, אושר שבועיים לפני העברת חוק המרכולים, ולכן לא  אמור להיות כפוף אליו.

במכתב ששיגר מנכ”ל משרד הפנים מרדכי כהן לעיריית ראשל”צ ולמחלקת הבג”צים נכתב כי לחוק העזר העירוני אין תוקף כל עוד הוא לא אושר על ידי שר הפנים.

מעבר לטענה המשפטית הזו, הודיע שר הפנים כי הוא דוחה את בקשת העירייה לפתיחת מרכולים בשבת, מאחר ואינו עומדים בקריטריונים של “צורך חיוני” לפתיחתם ביום המנוחה השבועי.

חוק המרכולים קובע כי חוקי עזר עירוניים העוסקים בימי מנוחה השבועי, כפופים לאישור שר הפנים וידרשו לקבל את אישורם הסופי וכניסת תוקפם רק אחרי 60 יום, שבמהלכם יוכל שר הפנים לדרוש שלא לאשרם.

מנכ”ל תנועת ‘ישראל חופשית’ אורי קידר הגיב: “השקר שמכרו בליכוד ובכולנו התגלה היום במלואו. אחרי שאמרו שוב ושוב שחוק המרכולים לא ישנה דבר, הביזיון שהובילו אמסלם וביטן מכאן ועזריה ופולקמן מכאן – התפוצץ לציבור הישראלי בפנים.

“החלטתו של שר הפנים דרעי לדחות את ההחלטה הדמוקרטית של מועצת העיר ראשון לציון ולהורות על סגירת חנויות בשבת בעיר, שפחות מעשרה אחוז מתושביה הצביעו למפלגות החרדיות ולבית היהודי, היא החלטה שמי שנושאים באחריות לה הם אך ורק מי שהפקידו בידיו של דרעי את הסמכות לעשות זאת.

“לא יהיה ישראלי אחד שלא ידע שהכתם הזה הוא כתם על הליכוד ועל כולנו. עליהם גם מוטלת האחריות לבטל את חוק המרכולים לאלתר. שום דבר אחר לא יספיק פה.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות