הרצוג ימונה ליו”ר הסוכנות • ומי יתמנה ליו”ר האופוזיציה?

ועדת המינויים של הסוכנות היהודית תמליץ ביום ראשון לחבר הנאמנים של הארגון לבחור ביצחק הרצוג, לתפקיד יו"ר הסוכנות - לתקופה של 4 שנים • הרצוג: "אלה הם ימים של אתגרים משמעותיים בכל הנוגע ליחסי העם היהודי ומדינת ישראל" • ומי ייכנס במקומו עם הפרישה מהכנסת?
אריה ריבקינד
ח' תמוז התשע"ח / 21.06.2018 14:58

כישלון לראש הממשלה: ועדת המינויים של הסוכנות היהודית תמליץ ביום ראשון לחבר הנאמנים של הארגון לבחור ביו”ר האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג, לתפקיד יושב הראש הבא של הארגון.

חבר הנאמנים של הסוכנות צפוי לאשר את ההמלצה, והרצוג להיכנס לתפקיד בראשית חודש אוגוסט, ולהחליף את היו”ר היוצא, נתן שרנסקי.

נתניהו ניסה עד הבוקר ללחוץ על ועדת המינויים להמליץ על מקרובו, השר יובל שטייניץ, לתפקיד.

אתמול כבר החליטה הוועדה – ברוב של 9 נגד אחד – להמליץ על הרצוג, אולם בלחץ ראש הממשלה ראיינה הוועדה הבוקר גם את השר יובל שטייניץ.

הרקע לכישלונו של נתניהו הוא הקרע עם ראשי הרפורמים והקונסרבטיבים בארה”ב, המחזיקים בכוח משמעותי בהנהלת הסוכנות.

ראש האופוזיציה קיבל על עצמו את התפקיד. “לאור פניה שקיבלתי ממנהיגי יהדות התפוצות, הסכמתי לקחת על עצמי את תפקיד יו”ר הסוכנות היהודית. אלה הם ימים של אתגרים משמעותיים בכל הנוגע ליחסי העם היהודי ומדינת ישראל. אכנס לתפקיד החל מה-1 לאוגוסט”, אמר הרצוג.

יו״ר העבודה והמחנה הציוני, אבי גבאי, בירך על המינוי הצפוי: “מברך את ח״כ בוז׳י הרצוג על החלטת ועדת המינויים למנותו כיו״ר הסוכנות. בוז׳י הוא האיש הנכון במקום הנכון כדי לחבר את יהדות ארצות הברית והעולם בחזרה לישראל”.

במקום הרצוג יכנס שוב לכנסת רוברט טיבייב.

ומי ימלא את מקומו בתפקיד היוקרתי של ראשות האופוזיציה?

בקרב ירושה במפלגת המחנה הציוני מועמדות, לפי שעה, שלי יחימוביץ וציפי לבני.

ב’תנועה’ טוענים שהתפקיד שייך ליושבת הראש, לבני – בעקבות הסכם הרוטציה עליו חתמו הצדדים.

במפלגת העבודה, מנגד, לא מתכוונים לוותר על התפקיד בקלות.

ב’כאן’ צוטטו ורמים המחנה הציוני אומרים כי החלטתו של אבי גבאי דמות ראשת האופוזיציה עשוייה להכריע את גורל המחנה הציוני. שכן, אם לא ימנה את ליבני, יתכן שהמחנה הציוני יתפרק. מנגד, הם אומרים, אי בחירה ביחימוביץ – לאו דווקא יעורר מלחמה פוליטית ביניהם. אותם גורמים מזכירים כי לפני שנה יחימוביץ כלל לא חפצה בתפקיד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות