הפרקליטות תזמן 83 עדי תביעה: הוגש אישום נגד שרה נתניהו

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קבע: שרה נתניהו תואשם בעבירת מרמה בנסיבות מחמירות בפרשת מעונות ראש הממשלה • מהאישום עולה: היא הזמינה למעון ראש הממשלה ארוחות בהיקף של יותר מ-350 אלף ש"ח ממסעדות - תוך יצירת מצג שווא כי לא מועסקת מבשלת במעון
חיים טוויל
ח' תמוז התשע"ח / 21.06.2018 14:03

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה בצהריים (חמישי) כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, ונגד סמנכ”ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף.

כתב האישום נגד השניים הוגש בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים. לגבי מר סיידוף גם עבירות זיוף בידי עובד ציבור, שנעשו בקשר למימון הוצאות פרטיות במעונות ראש הממשלה.

הודעה על ההחלטה והעתק מכתב האישום נמסרו לבאי כוחם, לאחר שטענות הסנגורים בשימוע נדחו.

לפי המפורט באישום הראשון בכתב האישום, פעלה נתניהו יחד עם סיידוף, להשיג במרמה את מימון המשרד להזמנת מאות ארוחות ממסעדות, בשווי כולל של למעלה מ-350,000 ש”ח, תוך עקיפה מכוונת של הנהלים שאסרו להזמין ארוחות מוכנות במקביל להעסקת מבשלת במעון.

לפי כתב האישום, הם עשו זאת באמצעות הצגת מצג שווא כלפי המשרד, כאילו במעון לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות.

לעזרא סיידוף מיוחסים בכתב האישום מעשים ואישומים נוספים.

כך, למשל, מואשם סיידוף בעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים וזיוף בידי עובד ציבור, בקשר להעסקת שפים לאירוחים פרטיים, והעסקת מלצרים במעון הרשמי של ראש הממשלה, במסגרתן פעל לכך שיזויפו דוחות נוכחות וחשבוניות על מנת שיאושרו לתשלום על ידי משרד ראש הממשלה.

כמו כן, בקשר לפרשת החשמלאי, מיוחסות לסיידוף עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וזיוף בידי עובד ציבור, שבוצעו על ידו על מנת לעקוף את החלטת הגורמים המוסמכים במשרד ראש הממשלה, שאסרה להיקשר עם חשמלאי מסוים לביצוע תיקונים במעון הפרטי של ראש הממשלה.

לפי כתב האישום, במסגרת פרשה זו, היטה סיידוף את הליכי המכרז וכן פעל במרמה לאישור תשלום על סמך פירוט כוזב של תאריכים ועבודות אותן ביצע כביכול החשמלאי.

הפרליטות ביקשה מבית משפט השלום בירושלים לקיים את המשפט בהרכב של שלושה שופטים. זאת, בין השאר, בשל הרגישות הציבורית לתיק הזה ולמעמדה הציבורית שרה נתניהו וכן בגלל שמדובר בעבירות שבוצעו במעון הרשמי של ראש הממשלה תוך ניצול במרמה של הכללים החלים על ראש הממשלה ומשפחתו.

לפי דיווח ב’כאן’, הפרקליטות תזמן 83 עדי תביעה למשפט שרה נתניהו וסיידוף – מהם 18 עובדי משרד רה”מ

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כנופית החוק מנסה להדיח ראש ממשלה מכהן
    21/06/2018 15:13
    h
  1. זה הבעיה של הימין שלא העיף את כל המאפיה השמאלנית השולטת במערכת האי צדק