ביבי: עוצמת התגובה בעזה תגבר • ליברמן: עשיתם טעות

חיים טוויל
|
ז' תמוז התשע"ח / 20.06.2018 18:48
רה”מ התייחס בסיום קורס קצינים למתיחות: “ערוכים לכל תרחיש ומוטב שאויבינו יבינו זאת – ועכשיו. אגרוף הפלדה של צה”ל הולם ויהלום בעוצמה בכל מי שחותר לפגוע בנו” • ליברמן: “מתמודדים בו זמנית עם עפיפונים, מערכות הגנה אווירית וטילים ארוכי טווח של האוייב”

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) למצב הביטחוני בטקס סיום קורס קצינים בבה”ד 1.

“אינני מתכוון לפרט את המהלכים שאנו מתכננים מול עזה”, אמר ראש הממשלה – והדגיש: “עוצמת התגובה מול עזה תתגבר ככל שנידרש. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ומוטב שאויבנו יבינו זאת ועכשיו”.

נתניהו התייחס גם למצב בגבול סוריה. “לגבי החזית בסוריה, אנחנו פועלים כל הזמן כדי למנוע את ההתבססות הצבאית של כוחות איראן וגרורותיה שם. לא ניתן למי שקורא להשמדתנו להפוך את סוריה לבסיס תקיפה נגד ישראל”.

הוא הבטיח: “אגרוף הפלדה של צה”ל הולם ויהלום בעוצמה בכל מי שחותר לפגוע בנו”.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר לקצינים: “האחריות המוטלת על כתפיכם נותרה דומה לזו שהוטלה על הקצינים, שצעדו על המגרש הזה לפני חמישים שנה. אנחנו עדיין מוקפים בשנאה ובאויבים אכזריים. ברצועת עזה אנו עומדים מול חמאס וג’יהאד איסלאמי. בסיני דאע”ש, חיזבאללה בגבול לבנון ואלקעאידה בגבול הסורי. מאחורי כולם נמצאת איראן”.

ליברמן הוסיף: “אנו מתמודדים בו זמנית עם עפיפונים, מערכות הגנה אווירית וטילים ארוכי טווח של האוייב, המכוונים אל מרכזי האוכלוסייה בישראל. לכן, האתגרים העומדים בפניכם מורכבים ביותר ואתם, כדור המפקדים לעתיד, תצטרכו להתמודד איתם במקביל במקצועיות ובנחישות.

“אין לי ספק מה תהיה התוצאה הסופית. ועל מה שהיה אתמול יש לי רק שלוש מילים לומר לחמאס – זו היתה טעות”.

“אירועי השבועות האחרונים בצפון ובדרום ממחישים את הנפיצות הגדולה”, אמר הרמטכ”ל גדי אייזנקוט. “צה”ל פועל מסביב לשעון בעוצמה המוכרת היטב לאויבינו. נמשיך לפגוע במבקשי רעתנו ונחזיר את הביטחון והשקט לתושבי הדרום. אני משוכנע שנשיג את זה בתבונה, בנחישות ובהקדם”.