השמאל מתפרע: מתמחה קיללה את טראמפ, צרחות על השרה במסעדה

נתן פרל
|
ז' תמוז התשע"ח / 20.06.2018 13:15
המזכירה לביטחון המולדת של ארה”ב סעדה במסעדה מקסיקנית ליד הבית הלבן, כאשר אנשי שמאל פרצו בצעקות ליד שולחנה: “את מרשעת! לכלוא אותה!” • מחזה נדיר בקונגרס: מתמחה צעקה קללה לעבר הנשיא, כאשר חלף במסדרון

הסערה בארה”ב על מדיניות הנשיא טראמפ נגד המסתננים חוצה קווים אדומים: קירסטן נילסן, המזכירה לביטחון המולדת של ארה”ב, נאלצה אמש (שלישי) לעזוב מסעדה מקסיקנית בה סעדה לאחר שקבוצת מפגינים סוציאליסטים התאספה ליד שולחנה במסעדה והחלה להציק לה בקולניות.

בווידאו שפורסם בפייסבוק נראית חבורת אנשי שמאל מציקים לנילסן במסעדה הממוקמת לא הרחק מהבית הלבן.

תוך שהם זועקים שוב ושוב “בושה!” – אמר אחד מהם:”אם ילדים לא יאכלו בשקט, את לא תאכלי בשקט!”. אחרים זעקו: “קירסטן נילסן, את מרשעת! לכלוא אותה!”

ההתנגדות התוקפנית לא התרחשה רק במסעדה.

אישה המשמשת כמתמחה בקונגרס צעקה קללה לעבר הנשיא, כאשר הוא חלף במסדרון סמוך.

כעבור כמה זמן, גם מספר חברי קונגרס מהשדולה ההיספנית צרחו על טראמפ, בעת שיצא מפגישה עם חברי קונגרס רפובליקניים, בתוך בניין הקונגרס. אחת המוחות, חברת בית הנבחרים מישל לוחאן גרישם, דמוקרטית מניו מקסיקו, אמרה שהפרדת ילדים מהוריהם בגבול, היא “הדבר הגרוע ביותר שהיא ראתה בחייה”.

ההתעמתות עם הנשיא בתוך מסדרונות מבנה הקונגרס היא דבר נדיר מאוד.

השמאל בארה”ב תוקף את הממשל בחמת זעם בימים האחרונים, בשל מדיניות הפרדת ילדים ממי שטוענים להיות הוריהם במעברי הגבול.

הנשיא ואנשי הממשל מסבירים, לעומת זאת, כי חוקים שחוקקו הדמוקרטים מונעים את האפשרות לגרש את הבוגרים והילדים או לעצור אותם יחד לאורך זמן, ומשאירים לרשויות רק שתי אופציות: לתת לבוגרים להיכנס לארה”ב ביחד עם הילדים או להשאיר את הבוגרים במעצר ולהעביר את הילדים לשלטונות הרווחה.

בשל כך, ממשל טראמפ מנסה למצוא פתרון למשבר: מדובר, בין היתר, על חקיקה שתגדיל את מספר השופטים המוצבים ליד מעברי הגבול ובצמצום הזמן שלוקח להחליט בעניינם של מסתננים.