מכה למועצת זכויות אדם של האו”ם: ארה”ב פרשה רשמית

פומפאו והיילי הודיעו: פורשים רשמית ממועצת זכויות האדם • היילי: "שם את נושא זכויות האדם ללעג" • נתניהו: "ההחלטה לפרוש מהגוף המוטה הזה, אמירה חד-משמעית - עד כאן" • דנון: "ארה"ב הוכיחה שוב שלא תאפשר לשנאה העיוורת נגד ישראל להיוותר ללא מענה"
נתן פרל
ז' תמוז התשע"ח / 20.06.2018 00:43

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו ושגרירת המדינה באו”ם ניקי היילי הודיעו הלילה (רביעי) כי ארצות הברית החליטה לפרוש באופן רשמי ממועצת זכויות האדם של האו”ם.

היילי אמרה במסיבת עיתונאים בוושינגטון הבירה, כי מועצת זכויות האדם הייתה צריכה לעבור שינוי רציני – אך דבר לא נעשה.

היא הדגישה, כי הסיבה לפרישה נעוצה בכישלון הניסיון האמריקני לשינויים ותיקונים במועצה – והיחס הלא הוגן כלפיי ישראל.

לדבריה, הארגון הוא “צבוע ושם את נושא זכויות האדם ללעג”.

בלשכת ראש הממשלה הגיבו: “ישראל מודה לנשיא טראמפ, למזכיר המדינה פומפאו ולשגרירה היילי על החלטתם נגד הצביעות והשקרים של מועצת ‘זכויות האדם’ של האו”ם.

“במשך שנים, המועצה הוכיחה שהיא גוף מוטה, עוין ואנטי-ישראלי שבוגד במשימתו להגן על זכויות אדם. במקום לעסוק במשטרים המפרים באופן סדרתי זכויות אדם, המועצה מתמקדת באובססיביות בישראל, הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון. החלטת ארה”ב לפרוש מהגוף המוטה הזה מהווה אמירה חד-משמעית – עד כאן. ישראל מברכת על ההודעה האמריקנית”.

שגריר ישראל לאו”ם, דני דנון, בירך על הודעת הפרישה של ארה”ב: “המועצה לזכויות האדם הפכה כבר מזמן לאויבת זכויות האדם.

גם בריטניה משנה כיוון בכל הקשור למועצת זכויות האדם: שר החוץ הבריטי, בוריס ג’ונסון, אמר בנאום שנשא אמש כי אם המועצה תמשיך לפעול לפי סעיף 7, הקובע דיונים קבועים נגד ישראל שיוקדשו ל’סבל הפלסטיני’, ארצו תצביע באופן אוטומטי החל משנת 2019 נגד כל ההצעות שיועלו תחת סעיף זה.

ג’ונסון אמר, כי הוא שותף לדעתה של ארה”ב כי הקדשת סעיף רק לישראל ורק למתרחש ביהודה ושומרון, “אינה פרופורציונלית ופוגעת באפשרות לשלום בין הצדדים”.

לפני חודש הצביעה המועצה ברוב מוחץ בעד הקמת ועדת חקירה לבדיקת האירועים ברצועת עזה. רק שתי מדינות התנגדו, לעומת 29 שתמכו ו-14 שנמנעו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות