“ווייז מפנה נהגים בשבת לבני ברק”: מחאה או ניסיון להביך את העירייה?

800 תושבים מבני ברק חתמו על עצומה הדורשת לפנות למנהלי האפליקצייה, ולבקש שלא להפנות מכוניות אל העיר בשבת • גורם מקורב לעירייה לישראל היום: "עסקן פוליטי מנסה להביך" • ווייז: "מכוונים את הנהגים בהתאם לחוק"
נוחי גולד
ו' תמוז התשע"ח / 19.06.2018 17:17

תושבים מבני ברק מוחים נגד הפניית הנהגים לעיר התורה והחסידות בשבת: בעצומה שפורסמה לאחרונה הביעו כ-800 מתושבי העיר את התנגדותם להפניית נהגים אל העיר בשבת, ודרשו מהעירייה לפנות למנהלי האפליקציה ולדרוש את עצירת התופעה.

לפי דיחווח של אסף גולן בישראל היום, מנסחי העצומה הבהירו כי אין בכוונתם למתוח ביקורת על העירייה, וכי כל מה שהם מבקשים הוא להביע את חוסר הנוחות שלהם ולנסות להפסיק את התופעה.

בעצומה מצוין, כי בחלק גדול מהמקרים הנוסעים בעיר אינם מתכוונים לפגוע ברגשות התושבים, וכי לעיתים מדובר בקרובי משפחה של אנשים הגרים בעיר, אשר אינם מודעים לרגישות.

יצוין,  כי הרחובות שאליהם מפנה ווייז ממוקמים בעיקר באזורים הנושקים לערים שכנות או לשכונות שבהן עדיין מתגוררים תושבים שאינם שומרי שבת.

מטעם Waze נמסר לישראל היום: “כידוע לכול, כבישים ציבוריים מטבעם פתוחים ומאופשרים לתנועה לכל הנהגים, בין אם הם תושבי השכונות או הערים הרלוונטיות ובין אם לאו. לפיכך, ווייז מכוונת את הנהגים בכבישים השונים בכול רחבי הארץ, בהתאם לחוקי התנועה והשילוט הרלוונטי.

“מעבר לכך, קיימים גורמים אשר רק הם אמונים ומוסמכים לקבוע ולשנות הסדרי תנועה ברחובות ערים, במידת הצורך, לאחר ששקלו את מכלול ההיבטים של העניין ואת השלכות הרוחב של השינוי המבוקש. אם וכאשר המציאות בשטח תשתנה – המפה תתעדכן בהתאם”.

גורם המקורב לעיריית בני ברק אמר בתגובה לישראל היום: “אל העירייה לא הגיעה שום עצומה”. לדבריו, בעיר ישנו “עסקן” שהחליט לעורר את הנושא. לדבריו, “סתם לכתוב מכתב לווייז יציג את העירייה כבדיחה”.

הגורם טען עוד, כי מי שעורר את העניין, עשה זאת משיקולים פוליטיים. “הוא נזכר להביך את העירייה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות