הפיגוע במרכול ביבנה: 22 שנות מאסר למחבל שפצע את ניב נחמיה

בית המשפט המחוזי בלוד גזר על המחבל עיסעיאיל עבו עראם, שהורשע בניסיון רצח של סגן מנהל המרכול ניב נחמיה ביבנה, 22.5 שנות מאסר ופיצוי 200 אלף שקלים • בדעת מיעוט ביקש השופט פינקלשטיין לגזור על המחבל 24 שנות מאסר
חיים טוויל
ו' תמוז התשע"ח / 19.06.2018 16:23

בית המשפט המחוזי בלוד גזר על המחבל עיסעיאיל עבו עראם, שהורשע בניסיון רצח של סגן מנהל המרכול ניב נחמיה ביבנה, 22.5 שנות מאסר ופיצוי בסך 200 אלף שקלים.

בדעת מיעוט ביקש השופט פינקלשטיין לגזור על המחבל  בן ה-19, מהעיירה יאטה הסמוכה לחברון – 24 שנות מאסר.

לפי כתב האישום, המחבל התחזק מבחינה דתית וקיבל השראה ועידוד לקיים מצוות “ג’יהאד נגד הכיבוש היהודי-ישראלי”. כחלק מהתחזקותו הדתית ביצע המחבל “עומרה” במהלך חודש הרמדאן האחרון ושהה בסעודיה במשך כ-12 ימים.

במטרה לקיים הלכה למעשה מצוות ג’יהאד, המחבל החליט לרצוח יהודי ישראלי, באמצעות פיגוע דקירה.

המחבל יצא ב-2 באוגוסט 2017 מביתו אל תוך שטחי מדינת ישראל, ללא היתר חוקי. הוא החליט לבצע את זממו באדם שמוכר לו כמעסיקו לשעבר, באמצעות סכין אותה ישיג ומיכל גז פלפל אותו הביא עמו.

המחבל הגיע בתחבורה ציבורית אל יבנה. משלא עלה בידו לאתר את מעסיקו לשעבר, החליט כי יבצע את הפיגוע כלפי קורבן אחר, באמצעות סכין אותה יגנוב מהמרכול הסמוך.

לשם כך, נכנס אל המרכול, הגיע למעבר בו מוצגות סכינים למכירה, נטל לידיו סכין בעלת להב באורך 15 ס”מ והסליקה במכנסיו.

בהמשך, פנה המחבל לאתר קורבן – גבר יהודי.

במהלך שיטוטיו בין מעברי המרכול איתר המחבל את סגן מנהל סניף המרכול, ניב נחמיה, בעודו מסדר מוצרים במעבר. המחבל שלף את הסכין מתוך מכנסיו, הסתער על נחמיה כשהוא מניף את הסכין ודקר אותו בצווארו, בחזהו, בבטנו ובראשו.

למרות פציעותיו הקשות, נאבק נחמיה במחבל. במהלך המאבק נשברה הסכין ונשמטה מידיו של המחבל. בשלב זה, הוא הוציא את מיכל גז הפלפל וכשהבחין כי נחמיה נס ממנו, ריסס באמצעות הגז את פניו של נחמיה ובהמשך ברח בריצה מן המרכול. כתוצאה ממעשי המחבל נגרמו לנחמיה חבלות קשות והוא אושפז בבית החולים במצב אנוש – ממנו יצא מניסים.

בעקבות זעקותיו של נחמיה, המהומה שהתרחשה במרכול ובריחתם של הנוכחים תוך זעקות “מחבל”, רדפו אחרי המחבל מספר עוברי אורח, ולאחר מרדף קצר הצליחו ללכוד את המחבל עד שהגיעו כוחות המשטרה למקום.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות