הוראה חדשה בסאטמר: ילדות מגיל 3 – רק גרביים ארוכים

ההחלטה הופצה לאחר אסיפה שהתקיימה בבית האדמו"ר מסאטמר: "האדמו"ר בעל הדברי יואל זצ"ל כתב בתקנות לבית הספר כי כבר בגיל קטן חייבים לשמור על הצניעות"
שלמה בן חיים
ג' תמוז התשע"ד / 30.06.2014 21:07

 בית החינוך לבנות של חסידות סאטמר בקרית יואל, פרסם בימים האחרונים תקנות צניעות מחמירות, לפיהן מתבקשים ההורים להשגיח על צניעות בנותיהם כבר מגיל 3 – ולדאוג שתלבשנה גרביים ארוכים.

“לכבוד ההורים היקרים”, נכתב בהודעה, “כידוע אצלנו מקפידים על ההלכה הכתובה במשנה ברורה בנושא צניעות הילדות הקטנות”. בשלב זה ההוראה היא כי על ילדות מגיל 3 ללכת עם גרביים ארוכים, ובשום פנים ואופן לא עם גרביים קצרים.

המודעה הופצה לכל ההורים, לאחר אסיפה שהתקיימה בבית האדמו”ר מסאטמר.

“ההחלטה באה לאור מה שכותב האדמו”ר בעל הדברי יואל זצ”ל בתקנות לבית הספר, כי כבר בגיל קטן חייבים לשמור על הצניעות, וזאת על פי מה שכתוב בזוהר הקדוש שאי צניעות בנשים מביא ‘דינים’ רבים לעולם”.

להודעה צורף פסק המשנה ברורה כי כבר מגיל 3 יש חיוב צניעות על הבנות, ולכן הוחלט לוודא שכבר מגיל 3 הבנות הולכות לפי כללי ההלכה, כולל גרביים ארוכות ובגדים ארוכים המכסים את הגוף.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה? למה??
    30/06/2014 21:57
    noko
  1. למה להתעלל בילדים קטנים וחסרי ישע????? כולה ילדה בת 3!! מה היא מבינה?

  2. סוטים
    30/06/2014 22:53
    חי
  3. כשמישהו מתעסק כל היום בצניעות – כנראה שזה מה שמעסיק לו את הראש.

  4. ממש לא חדש
    01/07/2014 00:40
    יונה קרעפל
  5. לא הוראה חדשה בכלל. תמיד הקפידו בסאטמאר על גרביים ארוכות לבנות שלוש ומעלה. כך בנותי, נכדותי ואף הנינות בליעה”ר. אלא אינן “תקנות צניעות מחמירות” אלא ריענון תקנות משכבר ולא יותר.

  6. אני לא מבין מה חדש כאן: זה זוהר מפורש שמגיל 3 זה ערוה
    01/07/2014 20:35
    חיים
  7. זוהר – האדרא רבא כרך ג (במדבר) פרשת נשא
    דכלילן ביה מנהון לגו ומנהון לבר, מנהון רחמי, ומנהון דינא, כלהו [דף קמב עמוד א] דדינא אתאחדו בדינא דאחורוי דנוקבא אתפשטת תמן, ואתאחדו ואתפשטו בסטרהא, ותאנא חמשה ערייתא (נ”א תקונין) אתגליין בה, בסטרא דדינין חמשה, ודינין ה’ (נ”א בסטרא דדינא ודינהא) אתפשטן במאתן וארבעין ותמניא ארחין, והכי תאנא קול באשה ערוה, שער באשה ערוה,שוק באשה ערוה, יד באשה ערוה, רגל באשה ערוה, דאף על גב דתרין אלין לא שניוה חברנא, ותרין אלין יתיר מערוה אינון: ותאנא בצניעותא דספרא אתפשט דכורא ואתתקן בתיקונוי, אתתקן תקונא דכסותא דכיא, והאי הויא אמה דכיא, ארכיה דההוא אמה מאתן וארבעין ותמניא עלמין, וכלהו תליין