יוגב משתלח: החרדים ימכרו את ארץ ישראל כדי להשתמט

יוזם 'חוק המואזין' תוקף בחריפות את הדיל בין הח"כים החרדים לערבים לבלימת החוק: "החרדים ימכרו את שנתם של אזרחי מדינת ישראל, והכל כדי להשתמט מגיוס" • טיבי: "עוד מעט יעלה עם די9 על החרדים" • גפני: "הדבר היחיד שיעשו עם החוק החדש - שיעצרו אירועי חרדים"
אריה ריבקינד
ו' תמוז התשע"ח / 19.06.2018 13:02

ח”כ מוטי יוגב מהבית היהודי, מי שיזם את ‘חוק המואזין’, תקף בצהרים (שלישי) את הדיל בין חברי הסיעות החרדיות לחברי הכנסת הערבים – במסגרתו יפילו החרדים את חוק המואזין בתמורה לתמיכת הערבים בחוק הגיוס.

“בכדי להמשיך להשתמט מגיוס לצה”ל, בתמורה לתמיכת הערבים בחוק הגיוס, והפלת התיקון לחוק הרעש בתמורה, החרדים ימכרו את ארץ ישראל, את מדינת ישראל, החרדים ימכרו את שנתם של אזרחי מדינת ישראל, והכל כדי להשתמט מגיוס”, אמר יוגב

”אין מי שפטור מגיוס לצבא ההגנה לישראל. זו מצווה גדולה, כשם שאין מי שפטור מלימוד תורה בעם ישראל. את ה’איך’ לעשות את זה ולקדם את החוק, עוד נבחן”, הוסיף הח”כ.

האזינו:

ח”כ אחמד טיבי הגיב בחשבון הטוויטר שלו על הדברים: “עוד מעט יעלה עם די9 על החרדים: ח”כ מוטי יוגב בהסתה פרועה נגד המגזר החרדי”.

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני אומר בתגובה לדברי ח”כ  יוגב: “יש אפשרות כבר היום לאכוף את החוק של מניעת רעש, ופשוט לא עושים את זה”.

לדבריו, “החוק החדש מרגיז את העולם ויגרום להסתה עצומה נגד ישראל, והכי חמור שגם את החוק הזה לא יאכפו ולכן אין בו שום טעם”.

לדברי גפני, “הדבר היחיד שיעשו עם החוק החדש – שיעצרו אירועים של הציבור החרדי כי מהם המשטרה לא מפחדת”.

ח”כ גפני הוסיף על דבריו של יוגב ואמר: “רק בזכות לומדי התורה יש לנו את ארץ ישראל וח”כ יוגב פשוט לא מבין את זה”.

דבריו התוקפניים של הח”כ מהבית היהודי מגיעים לאחר שח”כ משה גפני הצהיר הבוקר בוועדת הכספים על חוק המואזין: “סיכמנו שהחוק הזה לא ימשיך הלאה, הוא עבר טרומית וזה הסיכום בינינו. לאחר ששוחחנו אני וח”כ טיבי, אני סבור שהחוק הזה אסור שימשיך, דיברתי עם יו”ר הקואליציה ועם מציע ההצעה – וזו עמדת יהדות התורה וש”ס. הוא לא יעבור. זה חוק שרק מרגיז ולא עושה משהו.

“יש חוק למניעת רעש שיכול לתת מענה לסוגיה, המשטרה לא מפעילה את האמצעים לעצור את הרעש. אם זה יעבור זה יופעל רק נגד החרדים, אני לא חושב שיש לזה תועלת מעשית. מה שזה יעשה זה שאחד באינדונזיה יחשוב שישראל רוצה לעצור את המואזין במסגדים. דיברתי גם עם יו”ר ועדת החוקה, גם אם יהיה דיון לא תהיה הצבעה”.

ח”כ אורי מקלב הוסיף: “התנגדנו לחוק הזה מהרגע הראשון, אמרנו זאת בתחילת הדרך וזו עמדתנו גם עכשיו”.

כפי שנחשף בחרדים 10, בין הח”כים החרדים לאחמד טיבי נרשמה הסכמה על תמיכה הדדית: החרדים יבלמו את חוק המואזין, בעוד הערבים לא יפגעו בחוקים הנחשבים בבת עינן של הסיעות החרדיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות