שקד: “מקווה שלפיד יפסיק לנצל את הזיכרון של הציבור. הרגיז אותי”

השרה איילת שקד בתוכניתה של אילה חסון ב-103fmעל חשד הבגידה של השר לשעבר גונן שגב: "הוא כבר בגד פעם במפלגה ימנית, בזכות האצבע שלו אישרו את הסכם אוסלו" • על לפיד: "נוח לו לעגל פינות"
חרדים 10
ו' תמוז התשע"ח / 19.06.2018 11:32

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה הבוקר, בראיון שהעניקה בתוכניתה של אילה חסון ברדיו 103fm לפרשת הריגול של השר לשעבר גונן שגב עבור איראן.

“גונן שגב בגד בציבור בוחריו ובאידיאולוגיה של המפלגה שלו, הוא שכר בסמים ובגד במקצוע שלו ואם הוא יורשע יסתבר שהוא גם בגד במדינה שלו. זהו כמובן מקרה עצוב ומביש. זו בושה גדולה למדינה ששר לשעבר מרגל לטובת מדינת אויב, אבל זה כבר התחיל בבגידה ההיא במפלגת צומת, כשקנו את הקול שלו בהסכמי אוסלו. זו הייתה מפלגה ימנית אידיאולוגית והוא בגד בציבור הבוחרים שלו. בזכות האצבע שלו אישרו את הסכם אוסלו”.

שקד הוסיפה: “בחוק העונשין סעיף הריגול והבגידה הוא הכי גרוע שיש. אם הוא יורשע הוא יישב שנים רבות בכלא”.

כשנשאלה איזה מידע הוא יכל למכור לאיראנים השיבה: “לא אכנס לזה, אך העובדה שהוא בכלל הסכים למסור להם מידע היא חמורה ביותר”.

על תמיכתו של ח”כ יאיר לפיד בחוק הגיוס בטענה שהוא יזם אותו – אמרה שקד: “זה פשוט לא נכון. אני שמחה שיאיר לפיד בעד החוק ושמחה לשמוע שהוא התפכח, אך הוא צריך להגיד את האמת ולא לנסות לנצל את הזיכרון הקצר של הציבור.

“ח”כ לפיד התנגד לסנקציות הכלכליות שמכילות החוק ותמך בסנקציות פליליות. בכנסת הקודמת ניסיתי לשכנע אותו רבות על הנושא, אך הוא לא הקשיב והתעקש על הסנקציות הפליליות.

“כיום, במקום לומר ‘טעיתי’ הוא מנסה ליצור מצג שווא כאילו המתווה שלו אושר, החוק הקיים הפוך מהמתווה שלו. האמירה שלו הרגיזה אותי כל כך כי בכנסת הקודמת השקעתי שעות רבות בניסיון לשכנע אותו לתמוך בסעיף הסנקציות הכלכליות, כנראה שהיה לו נוח לעגל פינות. הרגע הכי קשה שלי בכנסת הקודמת היה שהצבעתי בעד סעיף הסנקציות הפליליות שהיו בניגוד למה שהאמנתי.

“אני מצפה ממי שעומד בראש מפלגה לומר ‘שיניתי את דעתי וטעיתי’ ולא ינסה למכור משהו שהוא פשוט לא נכון”.

האם ישראל הולכת לקראת בחירות: “אני מקווה שהממשלה הזו תסיים את ימיה עד סוף 2019. זו ממשלה טובה והומוגנית שעושה המון דברים משמעותיים ואין סיבה לפרק אותה. אנחנו יודעים איך נכנסים למערכת בחירות ולא יודעים איך יוצאים מהן. אני מאוד אוהבת את המשרד שאני נמצאת בו וגם חושבת שהממשלה הזו טובה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות