אמסלם לחרדים: הסכמה על מתווה חוק הגיוס או בחירות

אריה ריבקינד
|
ו' תמוז התשע"ח / 19.06.2018 10:46
יו”ר הקואליציה, שצפוי לעמוד בראש הוועדה המיוחדת שתגבש את חוק הגיוס החדש, הבהיר לח”כים החרדים כי עליהם להגיע להכרעה מהירה – וכי לא יסכים לפנות לבג”ץ לבקש דחייה לצורך חקיקת החוק • “אין טעם למרוח את זה. אם לא נצליח לגשר – זה כנראה כי לא רוצים”

יו”ר הקואליציה ח”כ דוד אמסלם הבהיר לחברי הכנסת החרדים כי עליהם להגיע להכרעה מהירה על חוק הגיוס, כדי למנוע הידרדרות לבחירות מוקדמות.

על פי דיווח ב’כאן’, במהלך ישיבת ראשי סיעות הקואליציה הבהיר יו”ר הקואליציה כי מבחינתו, במידה ולא תהיה הסכמה כוללת על מתווה חוק הגיוס בשבועות הקרובים – הדבר יוביל לבחירות.

ח”כ אמסלם צפוי לעמוד בראש הוועדה המיוחדת של הכנסת שתגבש את חוק הגיוס החדש, לאחר שיאושר בוועדת השרים ובמליאה בקריאה ראשונה.

בריאיון הבוקר (שלישי) לקלמן-ליברמן בכאן רשת ב’, הצהיר אמסלם: “אין טעם למרוח את זה הלאה”.

לדבריו, האופציה של פניה לבג”ץ במטרה לבקש ארכה לדחיית מועד חקיקת החוק, אינה מקובלת.

“קראתי אותו, ובגדול מדובר בהצעת חוק מאוזנת”, אמר אמסלם לקלמן-ליברמן. “צריך לעשות תיקונים לפה ולשם, אבל היא נותנת תשובה לעם ישראל. האפשרות של בקשת ארכה נוספת מבג”ץ קיימת, אבל כרגע אנחנו מעדיפים לסיים את האירוע. אנחנו רוצים לסיים את הסאגה אחרי 70 שנה”.

אמסלם ציין כי ערך התורה וערך הצבא הם ערכים חשובים וצריך לאזן ביניהם: “נתחיל בדיונים בשבוע הבא וננסה לגשר. אם לא נצליח, אז כנראה זה כי לא רוצים ולא כי אי אפשר, ואז העסק פתוח. ברור שאם יהיו גורמים שלא ירצו לקדם את זה, כל אחד מסיבותיו, אז זו לא עוד סוגיה. זה לא איזה חוק זניח. אנחנו רוצים לדעת בשבועות הקרובים האם אנחנו מעבירים את זה – ואם לא, אז רוצים לדעת לאן אנחנו הולכים”.

אמסלם העריך כי אם הנושא לא ייסגר במושב הזה של הכנסת, “לא יהיה טעם למרוח את זה הלאה”, כלשונו.

לדבריו, הרבה פעמים הולכים בחירות כאשר לא יכולים להעביר נושא מסוים. “לפעמים אחרי בחירות דברים משתנים. אני לא חושב שזה יקדם משהו אם יהיו בחירות, אבל הרבה פעמים הדינמיקה של הבחירות מתחילה ויוצאת משליטה”.

לפי זאב קם מ’כאן’, גורמים בכנסת אומרים כי לא ברור האם אמירותיו של אמסלם נועדו להפעיל לחץ על סיעת אגו”י, לאחר ש’המועצת’ הודיעה שהיא מתנגדת למתווה, או שמדובר באיום אמיתי.

שלשום אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יש להעביר את חוק הגיוס עוד במושב הנוכחי: “צריך לקבל החלטות, לייצר הסכמות ולהביא את הצעת החוק לאישור הממשלה בתוך שבועיים”.