שקד: “אי אפשר לייפות המצב. זו בושה גדולה” • ארדן: שיסיים בכלא

שרת המשפטים, איילת שקד, מזועזעת מההאשמות שהשר לשעבר גונן שגב ריגל לטובת איראן: "זה החל בבגידה בדרך שהוא היה אמור לייצג, המשיך בסחר בסמים ונגמר בבגידה במדינה" • ארדן: "מעריך שהוא עבר התדרדרות מוסרית עוד בהסכמי אוסלו"
אריה ריבקינד
ה' תמוז התשע"ח / 18.06.2018 20:25

שרת המשפטים, איילת שקד, הביעה הערב (שני) זעזוע מהחשדות לפיהם השר לשעבר גונן שגב ריגל לטובת איראן.

“גונן שגב נקנה בהתחלה על ידי ממשלת השמאל כדי להעביר את אוסלו. זה החל בבגידה בדרך שהוא היה אמור לייצג, המשיך בסחר בסמים ונגמר בבגידה במדינה”, אמרה שקד בראיון שהעניקה לגלי צה”ל.

היא הוסיפה: “אי אפשר לייפות את המצב. הוא בגד במדינה וריגל נגדה כשהוא פועל עם האויבת הגדולה ביותר של ישראל – איראן”.

לדבריה, “על פי כתב האישום – ואם הוא אכן יימצא אשם בעבירות המיוחסות לו – הוא יישב הרבה מאוד שנים בכלא. זו בושה גדולה למדינת ישראל ששר לשעבר עושה דברים כאלה”.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר שגב צריך לסיים את חייו בכלא – אם יורשע.

בריאיון לרשת ב’ אמר ארדן כי שגב, אם יורשע, צריך לקבל את התנאים הקשים ביותר בכלא. “כאשר מדובר בשר לשעבר או חבר כנסת, ויש שיתוף פעולה עם מדינה שרוצה להשמיד את ישראל, ברור לכולם שאם אדם כזה מורשע בדין – הוא צריך לסיים את חייו בכלא”, אמר ארדן.

“אני לא מדבר דווקא על עונש מוות כן או לא, אבל ברור שאדם כזה לא צריך להיות יום אחד חופשי, ולקבל את כל התנאים הקשים שאפשר בכלא. אדם כזה צריך לסבול הרבה מאוד שנים על הבגידה הנוראית בערכים המקודשים שהוא נשבע להם”.

השר לביטחון הפנים הוסיף: “אני מעריך שאדם עובר תהליכים של התדרדרות מוסרית, אפילו בהקשר של דפוסי ההצבעה שלו בהסכמי אוסלו, ולאחר מכן להרוויח כסף בסחר בסמים. הוא לא היה אף פעם התלמיד המצטיין בכיתה. כשמישהו מוכר את הצבעותיו ואז מוכר סמים, כנראה שהוא נמצא בהתדרדרות אישית ערכית ומוסרית”.

על הפגיעה בביטחון בשל הפרשה אמר ארדן: “יש לו מערך של היכרויות או נגישות למקומות, אז יכול להיות שהוא מנסה לסחור במידע הזה. ודאי שזה מדאיג. יכולים להיות הרבה תרחישים”.

כפי שדווח בחרדים 10,  אחר הצהריים הותר לפרסום כי בחודש מאי האחרון נעצר על ידי כוחות הביטחון השר וחבר הכנסת לשעבר, גונן שגב, בחשד לביצוע עבירות של סיוע לאויב במלחמה ובריגול נגד מדינת ישראל.

שגב נעצר לחקירת השב”כ והמשטרה מיד עם הגעתו לישראל, לאחר שנאסף מידע שהצביע על חשד כי הוא מקיים קשרים עם גורמי המודיעין האיראני ומסייע להם בפעילותם נגד מדינת ישראל.

מחקירת שב”כ עולה, כי בשנת 2012 נוצר קשר בין שגב לבין גורמים מהשגרירות האיראנית בניגריה, ובהמשך אף הגיע פעמיים למפגשים באיראן עם מפעיליו, תוך שזהותם כאנשי מודיעין הייתה ברורה לו. הוא נפגש עם מפעיליו האיראניים ברחבי העולם, בבתי מלון ובדירות אשר להערכתו משמשות לפעילות חשאית איראנית.

שגב אף קיבל מערכת תקשורת חשאית להצפנת המסרים בינו לבין מפעיליו. בנוסף, שגב העביר למפעיליו מידע הקשור למשק האנרגיה, לאתרים ביטחוניים בישראל, למבנים ולבעלי תפקידים בגופים מדיניים וביטחוניים, ועוד.

באי כוחו עוה”ד אלי זהר ומשה מזור מסרו: “אנו מלווים את מר שגב החל ממועד הגעתו ארצה לפני כחודש ימים. לאחרונה הוגש כתב אישום. פרטיו ברובם חסויים לבקשת המדינה. כבר בשלב ראשוני זה ניתן לומר, כי הפרסום שהותר משווה לדברים חומרה יתרה, על אף שמתוך כתב האישום, שפרטיו המלאים נותרו כאמור חסויים, מצטיירת תמונה שונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבגידה שלו בתמיכה באוסלו גרועה בהרבה מכל השאר
    19/06/2018 09:03
    h
  1. אסון אוסלו שעבר על חודו של בוגד גרם ללמעלה מאלף הרוגים ולחלק גדול מכל הבעיות ה הביטחוניות של ישראל בחצי היובל האחרון.
    זה הזמן לבטל את אוסלו באופן רשמי