לפיד: “אם ליברמן יסכים לשנות אות מהמתווה, הוא נכנע. אסור להיכנע”

אריה ריבקינד
|
ה' תמוז התשע"ח / 18.06.2018 14:39
יו”ר יש עתיד בישיבת הסיעה: “מתווה הגיוס שהונח בידי הוועדה של צה”ל ומשרד הביטחון הוא בעצם חזרה לחוק של יש עתיד” • “אם לא יעמדו ביעדים, אחרי שלוש שנים גם הסנקציות הפליליות יחזרו. יש פה עידוד משמעותי ליציאה לעבודה”

יו”ר מפלגת ‘יש עתיד’, ח”כ יאיר לפיד, אמר בצהריים (שני) בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, כי מתווה הגיוס הוא משמעותי יותר מבעבר, מאחר ועל המתווה הזה חתום צה”ל והעומד בראשו – הרמטכ”ל.

לדבריו, “הפעם גם צה”ל והרמטכ”ל חתומים על מתווה הגיוס. אם הממשלה תשנה מילה אחת במתווה הזה, זה כבר לא פוליטיקה. זו בגידה בכל חייל שמגיע לבקו”ם”.

לפיד טען: “מתווה הגיוס שהונח בידי הוועדה של צה”ל ומשרד הביטחון הוא בעצם חזרה לחוק של יש עתיד. הממלכתיות והלאומיות אמרו את דברם. הפעם גם צה”ל והרמטכ”ל חתומים על המתווה. אם הממשלה תשנה מילה אחת במתווה הזה, זה כבר לא פוליטיקה. זו בגידה בכל חייל שמגיע לבקו”ם”.

לפיד ציין: “במתווה יש סנקציות כלכליות משמעותיות על הישיבות. יש יעדי גיוס קבועים בחוק ולא נתונים למשחקים פוליטיים. אם לא יעמדו ביעדים, אחרי שלוש שנים גם הסנקציות הפליליות יחזרו. יש פה עידוד משמעותי ליציאה לעבודה”.

יו”ר יש עתיד הבהיר כי הוא וחברי מפלגתו יתמכו בחוק רק אם יישאר במתכונתו הנוכחית: “התנאי המרכזי, הוא שלא ישנו בו מילה אחת. מראש הממשלה אין לי שום ציפיות. כניעתו אומנותו. אבל לא ייתכן ששר הביטחון יסכים לשנות אפילו אות מהמתווה. שר הביטחון, האיש שמאחורי גבו כתוב ‘מילה זו מילה’, התחייב בפני הציבור שייתן גיבוי מלא למתווה של צה”ל ומשרד הביטחון. אם ישנו את המתווה, הוא נכנע. בנושא הזה, אסור להיכנע”.