מרגי: “הוא הרע במיעוטו” • אשר: “החוק יעבור שינויים”

באגו"י נשמעים כבר קולות אחרים - לאחר ש'המועצת' הורתה להתנגד לחוק - ומסבירים: הבעיה העיקרית היא הורדת האפשרות לדיחוי באופן אוטומטי, אם לא עומדים ביעדים • יעקב אשר: "מבחינתנו זה לא חוק טוב אבל אנחנו ריאליסטיים" • מרגי: "בסופו של יום תהיה עמדה אחידה"
אריה ריבקינד
ה' תמוז התשע"ח / 18.06.2018 10:44

ח”כ יעקב מרגי מש”ס  אמר הבוקר על חוק הגיוס שהוגש על ידי הוועדה לבחינת גיוס בני הציבור החרדי המשותפת למשרד הביטחון וצה”ל, כי  “חוק הגיוס הוא ה’רע במיעוטו'”.

לדברי יו”ר ועדת החינוך, בראיון ל’קול חי’, יש לתת את הדעת גם להיבט המשפטי של החוק. “בית המשפט העליון לא יפסול חוק שהוכן על ידי צה”ל”.

מרגי הבהיר כי ייעשה מאמץ לאחד את הדעות בקרב ההנהגה החרדית סביב החוק. “מועצות גדולי התורה מכל המפלגות ידברו ביניהן ובסופו של יום תהיה עמדה אחידה”, אמר.

בדבריו התייחס מרגי לאפשרויות השונות העומדות בפני המפלגות החרדיות. “אפשר להימנע בהצבעה או לחילופין לשלב עם חוק הגיוס את חוק ערך לימוד התורה”.

לפי דיווח בישראל היום, גם באגו”י נשמעים כבר קולות אחרים – לאחר ש’המועצת’ הורתה ביום חמישי להתנגד לחוק –  ושם מסבירים כי הבעיה העיקרית היא הורדת האפשרות לדיחוי באופן אוטומטי, אם לא עומדים ביעדים. לפי הדיווח,  נושא הסנקציות הכלכליות פחות מטריד אותם.

ח”כ אורי מקלב אמר: “יש פרשנויות שונות בנידון ואנו קיבלנו את ההוראה לפעול כדי להגיע להבנות ולהסכמות תואמות, כדי להגיע לעמדה אחידה מול הצעת החוק הממשלתית ובהתאמות המתבקשות”.

חברו לסיעה, ח”כ יעקב אשר, הוסיף: “כל תזכיר חוק שמגיע לוועדות אינו יוצא כפי שנכנס. גם חוק הגיוס יעבור שינויים כאלה ואחרים. בסופו של תהליך החקיקה בוועדה נביא את הנוסח הסופי יחד עם מכלול ההיבטים והשיקולים לגדולי ישראל והם יכריעו. מבחינתנו זה לא חוק טוב אבל אנחנו ריאליסטיים”.

כםי שדווח אמש בחרדים 10, גורמים בכירים בדגל התורה אמרו, כי הגר”ח הורה לח”כ משה גפני להמשיך במאמצים להעביר את הצעת חוק הגיוס. “הרב חושב שאין סיבה לשבור את הכלים”, הדגישו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בשנת תשע"ג כשעלה הנושא של גזירת גיוס השמד, מרן הרב שטינמן זצ"ל אמר לפרסם
    18/06/2018 13:09
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בשנת תשע”ג כשעלה הנושא של גזירת גיוס השמד,
    מרן הרב שטינמן זצ”ל אמר לפרסם בכל מקום,
    א, איסור גמור ללכת לצבא
    ב, על ההורים לשמור ולהשגיח על הילדים שלא ילכו לצבא.
    ג. אסור לח”כים ולעסקנים להרשות להם לקחת.
    ד. חייבים למסור את הנפש על זה וללכת לכלא, להיהרג או לברוח מארץ ישראל. הרב שטינמן זצ”ל אומר שאסור להרשות להם לקחת אז איך הח”כים הבוגדים מוכנים למסור להם. מכסות ויעדים אימתניים של 54,000 בחורים ואברכים חרדים?!