אבי גבאי ניסה להרגיע ועיצבן עוד יותר: “תחבורה בשבת צורך בסיסי”

אריה ריבקינד
|
ה' תמוז התשע"ח / 17.06.2018 23:10
לאחר שנסע לים בהתרסה עם תחבורה ציבורית בשבת והבטיח כי זה “אחד הנושאים המרכזיים שנקדם” מנסה גבאי להבהיר את השוני בינו לבין יאיר לפיד: “אנחנו לא באים ממקום שהוא נגד החברה החרדית. אנחנו בעד הדת, אך נגד כפייה דתית”

אחרי שבשבת נסע לחוף הים בהתרסה בתחבורה ציבורית, תוף שהוא מעביר שידור ישיר בדף הפייסבוק שלו – וקומם עליו את הפוליטיקאים החרדיים, כמו גם פעילים דתיים במפלגת העבודה – מנסה היום (ראשון) אבי גבאי, להרגיע את הרוחות ומבהיר בציוץ  בחשבון הטוויטר שלו: “אנחנו בעד הדת, אך נגד כפייה דתית”.

“עמדתי בנוגע לתחבורה ציבורית בשבת, ברורה וחדה” כתב גבאי בציוץ, “מדובר בנושא שחשוב למיליוני ישראלים. אנחנו בעד הדת, אך נגד כפייה דתית. תחבורה ציבורית בשבת היא לא מותרות אלא צורך בסיסי של מי שאין לו רכב”.

הוא הוסיף: “אתמול באוטובוס פגשתי נשים חד-הוריות ומשפחה של עולים חדשים שזו הדרך היחידה שלהם לקחת את הילדים שלהם לים”.

גבאי הוסיף וצייץ: “בשונה מאחרים, אנחנו לא באים ממקום שהוא נגד החברה החרדית. אנחנו לא נגד אף אחד. אנחנו בעד אורח חיים שמתאים לכל קבוצה”.

גבאי נסע אתמול, בצהרי יום השבת, בנסיעה מאורגנת של תחבורה ציבורית לחוף הים באשקלון, קרא לאשר הפעלת תחבורה בכל רחבי הארץ – והבטיח: “אחד הנושאים המרכזיים שנקדם”.

בסדרת ציוצים שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, כתב גבאי: “עכשיו בסמינר של ‘ישראל חופשית’, מדברים על העוולה החברתית הגדולה בישראל – היעדר תחבורה ציבורית בשבת. גם את זה נשנה”.

בהמשך צייץ: “מצטרף כעת למשפחות ולצעירים שממתינים לימבוס בבאר שבע – התארגנות נהדרת לתחבורה ציבורית בשבת, כפי שצריך להיות! היעד: חוף הים באשקלון”.

בסיום צייץ: “הגענו ליעד: חוף הים של אשקלון, בתחבורה ציבורית, בשבת, כפי שראוי שיהיה בכל מקום בארץ, בחסות המדינה ולא דרך התארגנויות פרטיות של אזרחים. לכל ילד שרוצה לנסוע עם חברים לים, לכל מי שידו אינה משגת לרכב פרטי – מגיעה תחבורה ציבורית איכותית גם בשבת. אחד הנושאים המרכזיים שנקדם”.

למרות המאבק הבוטה הזה בשבת קודש, הגיע גבאי לאחר צאת השבת, כשהוא מלווה ביו”ר האופוזיציה בוז’י הרצוג, לניחום אבלים אצל הגר”ג אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז’, היושב ‘שבעה’ על פטירת בנו הרב יוסף אדלשטיין זצ”ל.

חברי הכנסת החרדים תקפו את יו”ר העבודה בחריפות.

יעקב ליצמן אמר: “מר גבאי ממשיך בסדרת טעויות פוליטיות שמציגות את מנהיגותו בספק גדול לעתיד. על גבאי לזכור נוכח ההיסטוריה שמי שפגע בשבת קודש סופו לנחול תבוסה מוחלטת”.

ח”כ ינון אזולאי הגיב: “אבי גבאי רואה את הסקרים העגומים וכנראה שכח מה זה להיות יהודי – לקושש קולות על חשבון השבת זו שיטה ישנה ולא מוצלחת”.