הגר”ח לגפני על חוק הגיוס: “אין סיבה לשבור את הכלים”

יו"ר דגל התורה, משה גפני, התייעץ הבוקר, לקראת ישיבת ראשי סיעות הקואליציה, עם הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין על חוק הגיוס • הגר"ח הורה להמשיך במאמצים להעביר את הצעת החוק • ליצמן נעדר מהישיבה בגלל זיהום ברגל • דרעי נעדר בגלל ש"הוא היום בחופש"
יוסף גרינבוים
ד' תמוז התשע"ח / 17.06.2018 13:24

יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, התייעץ הבוקר (ראשון) עם הגרי”ג אדלשטיין והגר”ח קנייבסקי על חוק הגיוס שהוגש על ידי הוועדה לבחינת גיוס בני הציבור החרדי המשותפת למשרד הביטחון וצה”ל – לקראת ישיבת ראשי סיעות הקואליציה.

גורמים בכירים בדגל התורה אמרו לחרדים 10, כי הגר”ח הורה להמשיך במאמצים להעביר את הצעת חוק הגיוס. “הרב חושב שאין סיבה לשבור את הכלים”, הדגישו.

זאת בניגוד לעמדת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שהתכנסה ביום חמישי והורתה למנוע את העברת החוק במתכונתו הנוכחית, וכי אם יעבור – על הסיעה לפרוש מהממשלה.

הבוקר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת שרי הליכוד לחוק הגיוס ואאמר לשרים: “כדאי להמעיט בדיבורים. התחלתי לעסוק בנושא מאז מוצאי שבת והנושא יעלה לדיון בישיבת ראשי הקואליציה”.

בישיבת ראשי סיעות הקואליציה אמר נתניהו כי הוא דורש להביא את הצעת חוק הגיוס בתוך שבועיים לאישור הממשלה. נתניהו אמר: “צריך לקבל החלטות, לייצר הסכמות ולהעביר את החוק במושב הנוכחי”.

בתוך כך, רק ח”כ משה גפני התייצב לישיבת ראשי סיעות הקואליציה, בעוד שני עמיתיו – סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי – לא הגיעו.

לדברי מקורבי ליצמן, סגן שר הבריאות “לא מרגיש טוב. יש לו זיהום ברגל. הוא מטופל והוא בסדר”.

לדברי מקורבי דרעי, “הוא כבר כמה ימים בחופשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות