סיור מסוקים: השר גלנט ובכירים חרדים בשטח העיר ‘דורות עילית’

שייע קליין
|
ד' תמוז התשע"ח / 17.06.2018 14:25
בסיור שיצא משדה דב בת”א השתתפו השר יואב גלנט, ח”כ יעקב אשר, משה מונטג ויוסי דגן • גלנט: “‘דורות עילית’ תהיה עיר חרדית גדולה והיא צעד גדול למימוש חזון הבניה במזרח גוש דן” • צפו בסיור

“בחרתם מקום מדהים. מי שרכש את המקום הזה כנראה ידע מה הוא עשה”, אמר שר הבינוי השיכון יואב גלנט במסגרת סיור מיוחד שערך בשבוע שעבר בשטח העיר החרדית העתידית ‘דורות עילית’, במזרח גוש דן.

הסיור יצא לדרך בסיוע שני מסוקים, שהמריאו משדה התעופה שדה דב בתל אביב אל השטח המיועד של העיר במערב השומרון.

אל הסיור התלוו ח”כ יעקב אשר, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, מחזיק תיק התכנון בעיריית בית שמש משה מונטג, עמית אדרי רמ״ט שר השיכון ובכירי התכנון והניהול של העיר.

לאחר טיסה קצרה נחתו הבכירים בשטח ‘דורות עילית’ והתרשמו מהאזור ההררי המרהיב, כאשר העיר תל אביב נמצאת במלא קו האופק.

בסמוך למפה גדולה הממחישה את האזור, אמר ראש המועצה יוסי דגן לשר השיכון: “זהו רגע היסטורי במדינת ישראל. במקום הזה תקום אי”ה עיר חרדית שתיתן פתרון מגורים זול עם איכות חיים. הסמיכות הגדולה למרכז חשובה לא רק מבחינה ביטחונית אלא היא צורך של הציבור החרדי. השטח הזה קרוב לבני ברק, לאלעד ולכל הריכוזים החרדיים. המהלך אמנם לא יהיה מיידי אבל אני יכול להעיד שהיזמים לקחו את המתכננים הטובים ביותר ופועלים כל העת. אנחנו כמועצה נרתם ונעזור ככל יכולתנו. זה אפשרי וזה בידינו”.

סיור, דורות עלית

צילום: יריב דגן וצביקה גולדשמיט

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט הביע את התרשמותו העמוקה מהמקום, ופנה לראש המועצה יוסי דגן ואמר: “בעז”ה אנחנו נקים כאן עוד ישוב, קצת יותר גדול ממה שיש במועצה. זו הולכת להיות עיר חרדית ומי שבחר את המקום המדהים ברכס ההרים הזה ידע למה”.

“אני מביט על הפרויקט הזה בשלושה היבטים”, הוסיף גלנט, “ראשית, ההתיישבות. מי שעומד כאן וראה את הנוף לא צריך להסביר לו את המשמעות של הקרבה לגוש גן ולכל ערי המרכז. שנית, אם יש דרך לשלב את האוכלוסייה החרדית במרחב הזה אני בהחלט בעד. ושלישית, אני רואה בזה צעד ראשון ואופרטיבי בהיקף גדול למימוש החזון של ‘מזרח גוש דן’. ברמת הביצוע יש לנו עוד דרך לעשות ואני מקווה שיחד עם תכנון השטח נאיץ גם את האישורים בממשלה”.

ח”כ יעקב אשר אמר בסיור: “אני רוצה להודות לשר השיכון יואב גלנט שנרתם לסייע בפתרון מצוקת הדיור החרדית. הוא עושה זאת משתי סיבות: גם מבחינה אידאולוגית ליישב את ארץ ישראל, וגם באמת לסייע לציבור החרדי. ואי”ה כשהחלום הזה יהפוך למציאות בהחלט זה יהיה פתרון מעולה עם קרבה לבני ברק ומודיעין עילית. אני מברך את הרב יעקב רוזנטלר שעומד מאחורי היוזמה”.

מחזיק תיק התכנון בעיריית בית שמש הרב משה מונטג אמר בסיור: “מהיכרותי עם צוות התכנון של העיר, מדובר באנשים מנוסים ונמרצים שלקחו את הנושא ברצינות רבה ופועלים כל העת לקדם את המהלך. התכנון הרחב בשטח יאיץ את אישורי הבניה”.

סיור, דורות עלית

צילום: יריב דגן וצביקה גולדשמיט

פרויקט ‘דורות עילית’ מתוכנן על קרקע פרטית הממוקמת בין אלקנה למעלה שומרון. היא נרכשה על ידי יזמים חרדים כפתרון למצוקת הדיור החמורה השוררת במגזר החרדי.

מדובר בקרקע במיקום מרכזי במזרח גוש דן (כ-25 דקות נסיעה מבני ברק) המשקיפה על הערים פתח תקווה, ראש העין, אלעד, כפר סבא ואף לשדה התעופה בן גוריון.

קיימת החלטת ממשלה לפני 25 שנים לייעוד הקרקע לבנייה, בשל היותה בעלת חשיבות אסטרטגית גבוהה.

על פי התכנית, מיועדת לקום במקום עיר חרדית חדשה כדוגמת ביתר עילית ומודיעין עילית שתיתן מענה הולם לדיור בעל אופי חרדי. התכנית מקודמת כל העת במרץ על ידי חברת תכנון מקצועית ובעלת ניסיון באזור זה, שכבר שוקדת על תכנון העיר. הפרויקט זוכה לתמיכה רחבה בממשלה ובכנסת, הן משר השיכון דרך הנציגים החרדיים וכלה במועצה האזורית שומרון המעניקה רוח גבית לתכנית.

תמונות: יריב דגן וצביקה גולדשמיט