כחלון: “גבאי – שמאל מאוד קיצוני; לא נלך על הגיוס לבחירות, אין סיבה

חרדים 10
|
ב' תמוז התשע"ח / 15.06.2018 00:01
שר העניק ראיון לאלירן טל בחדשות 20: “קשה לי להאמין, כאיש המחנה הלאומי, שאני ואבי גבאי נשב יחד באותה קואלציה ובזה אמרתי הכל” • על חוק הגיוס העריך: “יעבור וייתן מענה לבעיות של שני הצדדים”

יו”ר ‘כולנו’, שר האוצר משה כחלון, העניק היום (חמישי) ראיון מיוחד למהדורת חדשות 20.

כאשר נשאל על האפשרות שיישב עם יו”ר המחנה הציוני אבי גבאי באותה קואליציה – השיב כחלון: “מההיכרות שלי איתו הוא איש שמאל מאוד רדיקלי, מאוד קיצוני. קשה לי להאמין, כאיש המחנה הלאומי, שאנחנו נשב יחד ובזה אמרתי הכל”.

כשנשאל האם לא ידע שהוא איש שמאל כשגייס אותו למפלגת ‘כולנו’ – השיב: “לא, היו שיחות לאחר מכן, הסתבר שיש לו דעות מסוימות וזה בסדר גמור, זה לגיטמי. שמאל זו לא מילה גסה”.

שר האוצר, הנמצא בימים אלו בשנת אבל על אמו ע”ה,  התייחס גם למשבר המסתננים ופסקת ההתגברות שעומדת במקום – ואמר: “ניתן להגיע להסדרה בנוגע למסתננים”, אך הפנה את האש לעבר ראש הממשלה נתניהו: “הוא צריך להוביל פתרון. אין עבודה מקצועית ורצינית בנושא הזה”.

על חוק הגיוס אמר כחלון כי ‘כולנו’ לא תפרק את הממשלה: “לא נלך על זה לבחירות. אין סיבה”. השר העריך כי “החוק יעבור וייתן מענה לבעיות של שני הצדדים”.

בנוגע לכוכבת העולה של הסקרים, אורלי לוי-אבקסיס, אמר כחלון: “כל מי שנכנס למערכת הפוליטית – זה מבורך”. הוא דחה את הטענה לפיה הזינוק של מפלגתה הלא מוכרת של לוי-אבקסיס פוגע במפלגתו בסקרים: “היינו סביב 6-7 מנדטים בסקרים גם לפניה”.

ומי יהיה ברשימה העתידית שלו? “כשיגיע הזמן נחליט מי יהיה ברשימה שלנו”, השיב, ורמז כי עתידו של יואב גלנט ב’כולנו’ לא מובטח.

על הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ חשף כחלון כי לא נעשה פנייה אליו.