ב.ג. אחרי משחק כדורגל: ‘הבחורים שלנו לא יכולים להכות את הרוסים?’

יוני גרין
|
א' תמוז התשע"ח / 14.06.2018 18:28
תמליל מישיבת ממשלה משנת 1957 חושף את רשמיו של בן גריון ממשחק בין נבחרת צה”ל לנבחרת צבא צרפת – משחק הכדורגל הראשון שראה בחייו • “לנו יש 11 מיליון יהודים והוצאנו את איינשטיין, והם לא הוציאו את איינשטיין מתוך 170 מיליון… הכל תלוי בראש… השכל שולט בשרירים”

ארכיון צה”ל חשף היום (חמישי) תמלילים מישיבת ממשלה משנת 1957 במהלכה סיפר ראש הממשלה ושר הביטחון דוד בן גוריון על חווייותיו מצפייה במשחק כדורגל בין נבחרת צבא צרפת לבין נבחרת צבא ההגנה לישראל.

בן גוריון סיפר לנוכחים בישיבה כי זו הפעם הראשונה בחייו שצפה במשחק כדורגל, והדגיש כי “לא הייתי מבטל שתי שעות מזמני”, אלמלא היה מדובר בהתמודדות של צה”ל מול צבא צרפת.

על המשחק סיפר בן-גוריון: “המשחק של הצרפתים יותר יפה, אבל השוער שלנו היה נפלא. הם מסרו את הכדור אחד לשני, בסדר. אבל להכניס לשער – בזה נכשלו”.

על ההתרשמות מנבחרת צה”ל סיפר בן-גוריון: “השוער שלנו היה יוצא מן הכלל, הוא התגלגל פעמיים לתפוס את הכדור”.

הרמטכ”ל משה דיין ענה בבדיחות: “יכול היה לעשות זאת פעם אחת, אך לטובת הקהל עשה זאת פעמיים”.

בן- גוריון ממשיך לשבח את השוער של נבחרת צה”ל: “רואים את זאת, איך הם מסרו את הכדור אחד לשני, אבל כאשר זרקו את הכדור – זרקו אותו מעל לשער והשוער שלנו תמיד תפס זאת, השוער שלנו מצוין”.

מפקד פיקוד מרכז, האלוף מאיר עמית מחמיא לבן-גוריון: “אחד הגורמים להצלחתם הייתה נוכחותך”.

בן גוריון בתגובה: “יותר לא אלך לזה”.

בן-גוריון מעלה את האפשרות להקים קבוצה בצבא: “צריכה להיות קבוצה בצבא שתתאמן בזה. אמנם השנה לא נעשה זאת בגלל קיצוצים בתקציב, אבל תהיה קבוצה של 30 איש שיתאמנו ויכלו להכות את הרוסים. מה זה, הבחורים שלנו לא יכולים להכות את הרוסים?”

אלוף מאיר עמית ניסה להנמיך ציפיות: “הרוסים בוחרים את הקבוצה שלהם מתוך 170 מיליון”.

בן-גוריון: “אם יתאמנו היטב – ישתוו אליהם. לנו יש 11 מיליון יהודים והוצאנו את איינשטיין, והם לא הוציאו את איינשטיין מתוך 170 מיליון… הכל תלוי בראש… השכל שולט בשרירים”. וממשיך עם הרעיון: “ניקח קבוצת בחורים… זה יהיה המקצוע שלהם, שלא תמיד יקבלו מפלות”.

משה דיין לבן-גוריון: “לא נהנית ממשחק כדור הרגל הפעם?”

בן-גוריון: “זה היה יוצא מן הכלל. הלכתי לראות זאת כי זה צה”ל וצבא צרפת, אבל אחרת לא הייתי מבטל שתי שעות מזמני על זאת”.

שמעון פרס שאל: “מה ההבדל בין זה לסרט?”

בן-גוריון: “אינני הולך גם לסרט”.

בסיום המשחק ניצחה נבחרת צה”ל את צבא צרפת בתוצאה 1:3.