תיק 2000: ח”כ איתן כבל והמו”ל של ‘ידיעות’ נוני מוזס נחקרו במשטרה

חיים טוויל
|
א' תמוז התשע"ח / 14.06.2018 11:43
בעקבות עדותו של עד המדינה ניר חפץ: מו”ל ‘ידיעות אחרונות’ וחבר הכנסת מהמחנה הציוני נחקרים הבוקר באזהרה במשרדי להב 433 על חוק ‘ישראל היום’

יוזם חוק ישראל היום, ח”כ איתן כבל מהמחנה הציוני ומו”ל ‘ידיעות אחרונות’, נוני מוזס, נחקרו הבוקר  (חמישי) במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה, בחשד למעורבותם בתיק 2000.

חקירתם של השניים החלה בשעה 10:00 ונערכה במקביל.

חקירתו של ח”כ איתן כבל ארכה כ-4 שעות.

מהמשטרה נמסר: “בהמשך לפניות כתבים, הרינו לאשר כי לפני זמן קצר הסתיימה חקירתו של נבחר ציבור במסגרת חקירה המנוהלת בלהב 433.

החקירה מתנהלת בליווי ופיקוח של פרקליט המדינה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה. מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות”.

על פי הערכות, החקירה התקיימה בעקבות עדותו של עד המדינה ניר חפץ, שסיפק שמות של מעורבים נוספים וסתר את עדותו הקודמת של איתן כבל במשטרה.

ח”כ כבל חשוד, כי בדומה לראש הממשלה בנימין נתניהו, סיכם עם מוזס על קידום חוק לפגיעה בעיתון המתחרה ‘ישראל היום’ –  בתמורה לסיקור מלטף.

באחרונה התקבל מידע חדש ומשמעותי בתיק, בעיקר כתוצאה מחתימת הסכם עד המדינה עם ניר חפץ. לפי דיווח ב’כאן’, המידע הזה מוביל גם למעורב נוסף, שצפוי בקרוב להעיד.

כבל התראיין הבוקר לתכנית ‘דקלסגל’ בגלי צה”ל והכחיש שביצע פעולה לא חוקית במסגרת קידום החוק.

“אין לי שמץ למה מתקיימת החקירה נגדי, הכול היה במקצועיות וביושר”, אמר בתגובה לזימונו לחקירה. “עשיתי הכול מהמקום הכי פרלמנטרי שאפשר לעשות”.