החרדים התנגדו לביטן: בראש ועדת אישור חוק הגיוס יעמוד דוד אמסלם

אריה ריבקינד
|
א' תמוז התשע"ח / 14.06.2018 10:29
חבר הכנסת דוד ביטן, שהתפטר מתפקיד יו”ר הקואליציה בצל חקירותיו במשטרה, היה אמור לעמוד בראש הוועדה לאישור חוק הגיוס החדש • אלא שחברי הסיעות החרדיות העדיפו את דודי אמסלם

הקואליציה מקימה ועדה מיוחדת בכנסת, לאישור חוק הגיוס החדש.

לפי דיווח של מתי טוכפלד בישראל היום, בראש הועדה המיוחדת היה אמור לעמוד ח”כ דוד ביטן, יו”ר הקואליציה לשעבר, שהוריד פרופיל בחודשים האחרונים ולא עסק בפוליטיקה באופן משמעותי מאז החקירות שנפתחו נגדו.

ח”כ ביטן, שהחל את הקדנציה הנוכחית כיו”ר הקואליציה, והיה אחד האנשים החזקים והמשפיעים בממשלה, נאלץ לעזוב את תפקידו ולמעשה, את הפעילות הפוליטית בעקבות החקירות שנפתחו נגדו.

אלא שבעקבות הפרסום, דרשו חברי הסיעות החרדיות שבראש הוועדה לחוק הגיוס יעמוד יו”ר הקואליציה הנוכחי דודי אמסלם  ולא דוד ביטן.

ואכן, לפי דיווח של דפנה ליאל מחדשות 2, הקאמבק של ביטן אמנם יחכה עוד קצת: יו״ר הקואליציה דוד אמסלם הוא שיעמוד בראש הועדה.

הוועדה לבחינת גיוס בני הציבור החרדי המשותפת למשרד הביטחון וצה”ל המליצה, בין השאר: קביעת יעדי גיוס חדשים לצה”ל ולשירות הלאומי, העלאה שנתית הדרגתית במספר המשרתים, סנקציות כלכליות משמעותיות על הישיבות בגין אי-עמידה ביעדי הגיוס, וקידום הטבות ותגמולים לכלל המשרתים.

ההמלצות אינן כוללות עיצומים פליליים נגד מי שלא ייתגייס.